Hoe ga ik om met de gedachte dat ik ooit nooit meer iets zal meemaken?
Die heeft mij een heel eenzaam en benauwend gevoel. Dat je er nooit meer zal zijn. Nooit meer kunnen leven. Ik ben pas 26,maar ik denk er nu al een aantal dagen aan terwijl ik in slaap probeer te komen. Dan komt de gedachte 'ooit ga je dood en zul je nooit meer in deze toestand leven'. Ik ben niet bang om dood te gaan, want : ik ben gaan skydiven, paragliden, zip linen op 20m hoogte (met hoogtevrees), motorrijden en zoek dus eigenlijk het gevaar, spanning en avontuur op. Ik heb ook een enorme drang naar avontuur. Hoe ga ik met de gedachte om die ik nu al 3 dagen achter mekaar heb : op een dag ga je dood en zul je ophouden met bestaan.
Wat komt het vandaan? Ik wil het graag begrijpen. Als ik mijn tekst lees is het best ironisch haha, maar wel een serieuze vraag.
Het geeft me wel een ietsjes beter gevoel dat ik een YouTube kanaal heb en iig iets achterlaat
Kan (een deel van) de oplossing zijn: stoppen met "gevaarlijke" sporten - om op deze manier een groot deel van de levensbedreigende risico's uit te bannen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.