Wat helpt tegen gevoel van stress en geen motivatie?
Het voelt als een kleine burn-out, ik heb geen motivatie maar heb te gelijker tijd zoveel dingen aan mijn hoofd. Soms lijkt het alsof ik iets vergeet te doen, maar dat is dan niks, en het brengt je zo'n gestrest gevoel. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven weer op orde moet brengen, maar hoe?
Jijzelf bent het belangrijkst. Het gaat nu om jou.
luister naar muziek, mediteer(klinkt misschien een beetje zweverig maar het help zo goed!), praat er met andere over, verwen jezelf, begin op tijd met dingen waar je stress van kunt krijgen, ga met vrienden/vriendinnen sporten, zoals de meeste al zeggen ga naar de huisarts, probeer in de avond zo min mogelijk te doen om even lekker te kunnen ontspannen, minder of stoppen met roken en koffie drinken (als je dit al doet), maak to-do lijstjes, eet gezond, stel duidelijke doelen, ruim op, ga goed voor dingen zitten (een lichaam in rust wil in rust blijven), maak een natuur wandeling, creëer een hobby zoals fotograferen of knutselen, probeer je telefoon zo veel mogelijk te vermijden, geniet van alle kleine dingen om je heen, dat vogeltje dat weer gezellig in je tuin zit, dat madeliefje dat alleen midden op dat grasveld groeit, etc dit is mijn mening dus het kan zijn dat jij er heel anders over denkt ik hoop toch dat je er wat aan hebt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.