Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik slecht gedrag ombuigen?

Sinds een jaar weet ik dat ik Diabetes Type 2 heb. Sindsdien gaat het eigenlijk redelijk goed met de suikerwaardes. Ik slik momenteel geen medicijnen meer.

Er is alleen aankomende tijd een bruiloft van mijn zusje. En ik als broer moet op de bruiloft vaak in de spotlight staan. Ik ben een passief levend iemand en ik heb dit laatste jaren nog nooit meegemaakt.

Door het gestress heb ik van de huisarts lorazepam gekregen. Daarbij gaat het met de voeding niet goed, ik heb een grote drang naar suiker. Drink soms 10 blikken redbull op een dag. Eet veel dingen met suiker, weinig met vet.

Ik wil dit gedrag niet en wil het ombuigen naar iets positiefs. De drang is alleen wel groot in deze periode. Is dit gedragen uberhaupt om te buigen?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het slecht gedrag kan je ombuigen door naast de Lorazepam GEEN Redbull te gebruiken.
De stoffen Taurine en cafeïne maken het effect van de Lorazepam ongedaan. De Lorazepam maakt je rustig en zo kan je alles beter accepteren en ben je minder gestresst. Daar komt bij, dat de taurine een zeer slechte invloed heeft op de suikerbehoefte van diabetespatiënten en juist de behoefte aan zoet zeer versterkt omdat het de insulineproductie van slag brengt. Door de Redbull (en dus de taurine) te vermijden wordt je rustiger door de lorazepam en wordt de ongeremde behoefte aan zoet verminderd. Praat er met de HUISARTS over; die heeft zeer waarschijnlijk een ander medicijn voor je.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing