Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er een verband tussen dingen leren oppaken en IQ?

Ik ben een vrouw van 18 jaar en heb een jaar bij de Blokker gewerkt. Bij de Blokker moest ik veel langer dan mij collega's de tijd nemen om dingen te leren/op te pakken. Terwijl ze hooguit 3 jaar ouder waren en we allemaal sowieso VMBO kader hadden gedaan dus (in theorie?) even hoog IQ hebben. Nu vraag ik me af of er een verband zit tussen dingen leren oppaken en IQ

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je intelligentie wordt onder meer bepaald door je leervermogen, maar ook door andere factoren.
Intelligentie is een mentale eigenschap met veel verschillende functies zoals de mogelijkheid overeenkomsten en verschillen op te merken in waarnemingen, zich in de ruimte te oriënteren, te redeneren, plannen te maken, problemen te doorgronden en op te lossen, in abstracties te denken, ideeën en taal te begrijpen en te produceren, informatie op te slaan in het geheugen en daar weer uit op te halen en te leren van ervaringen.
Je pakt dus misschien wat minder snel dingen op, maar scoort op andere gebieden goed genoeg om VMBO-niveau te halen.
SimonV
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing