Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, ik ben 16 en geef zo goed als om niemand. Weet iemand wat er misschien mis is met mij?

Iedere keer als ik een vriend verlies doet het me niet. Ik ga nu ook naar de psycholoog, maar ik weet niet goed of dat gaat helpen. Ik heb soms ook erg rare situaties... zoal ik begin dit jaar een vriendin had, maar ze ging vreemd... het deed me uiteindelijk niet. Is dit een psychisch iets, of ben ik gewoon zo?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dendave er is niks mis met jou.
Zo lang je geen mensen kwaad of pijn doet, heb je geen hulp nodig.
Elk mens is anders, en als jij om niemand geeft dan is dat gewoon jou persoonlijkheid.
( om niemand geven: dat is geen beperking, maar een Superkracht. )
Je moet is weten wat sommige mensen voor dommen dingen kunnen gaan doen als ze mensen verliezen waar ze omgeven.

Dendave gewoon jezelf zijn, en vergelijk jezelf niet met de meerderheid.
Want de meerderheid behandeld alles wat afwijkt als een stuk stront.
( Laat ze geen label op jou plakken. )

Mensen zoals jou hebben ze ook nodig in de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het lijkt er op dat jij een muurtje om jezelf heen gebouwd hebt. En altijd blij is niet logisch, iedereen heeft wel eens een minder fijne dag. Jij hebt je redenen voor dat muurtje, hopelijk weet je psycholoog het samen met jou een beetje af te breken.
Om niemand geven is een stukje zelfbescherming. Als je niet om de mensen geeft, kunnen ze jou ook geen pijn doen. Je hebt (misschien onbewust?) pijn ervaren in je leven. En dan heb je het soms even nodig om je af te sluiten. En kun je even niet meer bij je gevoel. Kijk samen met je psycholoog wat er áchter dit "niet voelen" zit. Er is waarschijnlijk niets mis met jou, je staat op het punt om een hobbel te onderzoeken in je leven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing