Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de vader van mijn kinderen helpen?

Ik ben 16 jaar geleden gescheiden van de vader van de kinderen,omdat hij maar niet kon minderen met alcohol hij drinkt 6 tot 9 halve liters bier. De kinderen moeten wel steeds naar hem toe en gaan dan ook met telefoons maar ze zijn meer buiten dan thuis bij hem.
nu klaagt hij dat hij pijn heeft in de streek van zijn lever, hij wordt steeds vergeetachtiger en wordt nu ook agressief. hij zegt hij geen hulp nodig heeft want drinkt niet veel vindt hij. en hij is niet agressief. het ligt allemaal aan ons wij vertellen niks en wij luisteren niet naar wat hij wil. Gesprek met zijn huisarts gehad maar die zegt niks te kunnen doen want hij moet zelf komen. maar hij verliest straks zijn kinderen omdat het verkeerd gaat met dit gedrag

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een alcoholist valt niet te helpen. Hij zal zelf de koe bij de horens moeten vatten. Naar de AA gaan is het beste dat hij kan doen. Niemand kan hem helpen. Probeer het ook niet, het is vergeefse moeite.
Pappen en nathouden is het ergste wat je kan doen, hij krijgt dan steeds meer het gevoel dat hij zielig is en de hele wereld schuld heeft aan zijn situatie. Heb geen medelijden, hij heeft zelf schuld aan zijn gedrag en drankzucht. Maar het allerbelangrijkste dat je wel moet doen: HOU DE KINDEREN BIJ HEM WEG!
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing