Kunnen schizofrenie en een psychotisch persoonlijkheidsstoornis samen vastgeld worden?
Ik heb volgens de psycholoog schizofrenie maar uit onderzoek blijkt ook een psychotisch persoonlijkheidsstoornis en tekenen van een bipolaire stoornis. Kunnen deze 3 samen vastgesteld worden als diagnose?
Psychotische persoonlijkheidsstoornis lijkt me te overlappen met schizofrenie (waarbij je ook oa. psychoses hebt); een iets andere manier om hetzelfde probleem te benoemen.
Dat is vrij gewoon.
Stel dat schizofrenie het meest uit de testen naar voren kwam, dan kun je ook niet iedereen met deze diagnose in hetzelfde hokje duwen.
Gebruik deze uitkomst alleen om vanaf nu het goede medische traject te gaan bewandelen, zodat jij geholpen bent.
Als laatste, als een psycholoog mij deze uitkomst gaf, zou ik me laten doorverwijzen naar een psychiater. Waarom? Deze is geschoold om te diagnostiseren, te behandelen en medicatie voor te schrijven.
Heel veel succes!
Ben je wel tevreden met de behandelaar? Een psychiater heeft toch meer geleerd (geneeskunde en daarna psychiatrie).
Maar het is ook belangrijk dat je je goed voelt bij je behandelaar. Bespreek het eens, al is het om de juiste diagnose te krijgen van een ander. Je kunt ook tijdelijk naar twee personen gaan.
Vind het wel niet niks voor je! Echt sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.