Speelt stress een grote rol in een onregelmatige menstruatie?
Mijn vriendin heeft de laatste jaren heel veel stress en heel intens, vooral de laatste maanden heeft zij het nog zwaarder. Zij menstrueerde een lange poos niet meer, maar sinds deze zomer is het op en af. Zij verloor vorige week een beetje bloed, heel miniem, stelde niets voor, 2 dagen af en toe en sinds gisteren terug bloedverlies maar iets meer, wel lichtroze kleur, dus niet hevig.
Alvast bedankt
Voor de sekerheid kan ze het beste de huisarts bellen.
Laat haar ook werken aan haar stress, lange tijd stress is zeer ongezond voor je lijf.
Ik weet niet of jouw vriendin al bij de huisarts is geweest. Anders zeker doen om de patronen te doorbreken.
Als partner kun je er wel zijn voor haar en dat doe je waarschijnlijk met liefde. Neemt niet weg dat het voor jou ook zwaar is.
Jouw partner heeft inderdaad professionele hulp nodig.
Als je ook nog slecht slaapt, worden klachten alleen maar erger, omdat je lichamelijk uitgeput raakt en dat weer de geestelijke gezondheid verslechtert.
Terug (samen) naar huisarts, andere psycholoog, samen naar huidige psycholoog, medicatie? Onderneem iets waar jullie je het beste gehoord voelen.
Het enige dat je zelf kunt doen, is situaties creëeren waarin jouw partner zich het meest veilig voelt. Laat haar ook niet alleen.
Heel veel sterkte.
De psycholoog waar ze nu bij loopt, gaat ze al sinds 2010 bij. Ze heeft een heel complex probleem, dat niet door velen begrepen wordt. De huisarts is al vele malen ingeschakeld, met weinig resultaat tot gevolg. We zijn trouwens van België. Ze is al overal heen geweest. Ook heeft een neuropsychiater zéér hoge hersenactiviteit geconstanteerd jaren geleden. Het is een chaos.
Ik zal er altijd zijn voor haar. Maar inderdaad niet makkelijk.
Groetjes
Nogmaals heel veel sterkte voor jullie allebei.
Ik hoop oprecht dat er een dag komt, dat ze de juiste hulp, medicatie krijgt, waardoor de klachten "leefbaar" worden.
Waarschijnlijk zal ze wel altijd een gestructureerd leven moeten leiden, met weinig prikkels. Who cares?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.