Mag een psycholoog zeggen dat je raar bent en niet normaal?
Mijn psycholoog zei tegen mij dat ik raar was en niet normaal. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit gewoon mogen zeggen.
Deze wordt geacht te begrijpen waarom je je gedraagt zoals je doet, en hier geen oordeel aan te hangen.
Of is dit hoe jij een gemaakte opmerking opvatte?
Je vind het blijkbaar vervelend dat je psycholoog dit gezegd heeft.
Je opent nu een account op GV om te vragen of het toegestaan is om dit te zeggen....
Praat hierover met je psycholoog , vertel dat je het vervelend vindt dat dit gezegd is. ( of dat jij het zo opgevat hebt )
Wanneer er binnen de therapie dingen besproken worden die je vervelend is, bespreek het dan daar.
Bv:
L : " Ik vind spruitjes lekkerder dan ijsco's . Is dat raar ? "
P: " Ja, dat is raar "
Wanneer het " normaal" is, hoef je daar niets aan te veranderen.....
Wil je daar liever mee doorgaan ? Vind je niet dat je daar iets aan zou moeten veranderen ?
Waarom wil je nu weten of je psycholoog dit "mag " zeggen ?
Is het mogelijk dat je iets zoekt om niet meer met deze psycholoog te hoeven werken ?
Zoek je een smoes om deze psycholoog niet meer serieus te hoeven nemen en dan dus je gedrag niet hoeft te veranderen ?
Je weet zelf dat je gedrag raar is, dus waarom " mag" het niet gezegd worden ?
Wil je dit dan liever in een verbloemende taal ? Zoals : " dat vinden we niet raar, het is heel bijzonder " .....
Het is niet nodig om dan eerst een account aan te maken bij GV en daar de vraag te stellen.
Ik zeg niet dat je geen recht hebt om deze vraag te stellen....
Iets dat of iemand die niet normaal is, is bijzonder en soms kan dat zeldzaam zijn.
De gedachte dringt zich bij mij op dat de psycholoog of een Engelstalige of een Duitstalige achtergrond kan hebben.
Want hoe verklaar je dan dat ze ook gezegd heeft "niet normaal"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.