Een vriend van mij heeft zichzelf twee keer geprobeerd op te hangen. Ik weet niet hoe ik hem moet helpen. Wat moet ik doen??
Gisternacht heeft hij thuis een strop etc. gemaakt, maar beide keren is het haakje gebroken vertelde hij. Om 3u snachts belde hij mij en ik was meteen naar hem toe gekomen. We hebben een goed gesprek gehad maar hij wilt dat ik het ABSOLUUT tegen niemand zeg. Ik ben overigens ook de enige die dit weet. Ik heb met hem gepraat over professionele hulp, maar dat staat hem helemaal niks aan. En aangezien hij niet wilt dat ik dit tegen iemand zeg, kan ik het ook niet tegen zijn moeder zeggen of zelf professionele hulp erbij halen. Volgens mij zou dat de problemen alleen maar erger maken als ik dat zelf wil doen. Maar hij wilt het niet. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Alstublieft help. Overigens, mijn vriend is 16 jaar oud.
hij heeft hulp nodig die jij hem niet kunt geven, vertel het zijn moeder, zij zal je dankbaar zijn.
stel dat zij haar zoon verliest.... daar kun jij toch ook niet mee leven?1!
Je bent een echte vriend. Tim, ik had de reacties nog niet gelezen. Heb meteen op jouw reactie onder mijn antwoord gereageerd.
Dat is al bewust een poging doen. Maar lees alle reacties eens goed door, er is gelukkig al wel goed advies gegeven en de vriend van de vraagsteller krijgt hulp.
Sommige mensen -introverte mensen bv- en ook jongeren, roepen om hulp en doen dat vaak op een niet gehoorde manier. Of worden zij verkeerd of gewoon niet geholpen. Ja, precies, zelfmoord is een vorm van aandacht zoeken en zich alleen voelen op een wereld die ze niet meer aankunnen. Het is ook beslist geen uitweg van laffe mensen, hetgeen ook wel gedacht wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.