Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Thuis situatie niet goed, wil/moet uit huis maar waar?

Moet uit huis. Daarvoor heb ik zelf gekozen kan niet goed opschieten met m'n vader. Daarom lijkt het mij beter om zelfstandig te gaan wonen. Op dit moment heb ik ook geen werk.

p.s leeftijd: 23

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Misschien kan je terecht bij een familielid of vriend(in). Daar kan je dan tijdelijk rustig wonen, op zoek gaan naar werk en een eigen huis en je zaken op orde krijgen. Daarna kan je zelfstandig gaan wonen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Je kan met je vragen en problemen ook terecht bij een Jongeren Informatie Punt. Kijk hiervoor op http://www.jip.org/nl/ en ga langs bij een vestiging bij jou in de buurt.

Toegevoegd na 25 minuten:
Werk kan je onder meer vinden via www.werk.nl. de website van het UWV.
7 jaar geleden
Zoek een bed in je netwerk , familie oom/tante of grootouders neef/nicht, vrienden.
Ga maandag naar het CWI om werk te zoeken en nu kan je online al zoeken. Ook uitzendbureau's maandag bellen en nog beter een stuk of vier minstens zelf bezoeken.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeet niet ook maandag/dinsdag je op te geven en te informeren bij een wbv. Hoe eerder je op de lijst aan woningzoekende staat hoe eerder je een huis vind.

Toegevoegd na 1 uur:
Je vraagt naar financiële hulp van de overheid.
Helaas die tijd is voorbij. Je moet aan de slag gaan, werk zoeken/vinden en je eigen broek ophouden. Een goedkoop 1-kamer flatje zoeken of een kamer huren/bij een hospita op kamers gaan. Ik heb voor je gekeken, maar het is natuurlijk afhankelijk van waar je je basis zoekt: werk/huis dus welke stad/provincie. (Zie de link)
Het wordt je oriënteren, dus zsm een bed/logeeradres vinden en daarna eerst werk zoeken, dat betekent alles aanpakken en een kans aanpakken als die wordt aangeboden.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je geen werk kunt vinden en toch een uitkering moet aanvragen, is daar de Tegenprestatiewet. Dit houdt in dat je een aantal dagdelen onbetaald werk moet verrichten voor je uitkering. (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing