Thuis situatie niet goed, wil/moet uit huis maar waar?
Moet uit huis. Daarvoor heb ik zelf gekozen kan niet goed opschieten met m'n vader. Daarom lijkt het mij beter om zelfstandig te gaan wonen. Op dit moment heb ik ook geen werk.
p.s leeftijd: 23
Jij doet dingen waar je vader het niet mee eens is en je vader zeurt volgens jou over niemendalletjes en zaken die hem niet aangaan.
Je zegt dat je werkeloos bent. Misschien werkt je vader wel en is hij het niet eens met hoe jij je dag door brengt en of de avonden en vind jij dat hem dat geen snars aangaat.
Je leeft nu al 23 jaar in het gezin en weet drommels goed wat in jullie gezin de belangrijkste huisregels zijn.
Ik zou zeggen, doe eens een weekje echt moeite om te laten zien dat je het gezinnetje waar jij bij hoort respecteert en dat je je best doet om het leuk te houden. Spreek gewoon tegen je vader en als na die week het ijs weer een beetje gaat breken tussen jullie, doe iets samen. Ga samen vissen, samen een biljartje leggen ipv met je gabbers naar de koffieshop oid.
Bedenk dat het klokje nergens zo tikt als dat het thuis al 23 jaar doet.
Je benen ergens anders onder te tafel steken is heel wat onwenniger dan dat je dat thuis in je eigen vertrouwde omgeving doet.
En laat je vooral niet opnaaien met dat het tijd is om op jezelf te gaan, want met ruzie ga je niet bij je ouders weg. En inderdaad, er zijn maar kleine dingetjes nodig om problemen met elkaar te krijgen, maar ook maar iets kleins m=om het weer goed te laten worden.
Je ouderlijk huis verlaten terwijl je geen inkomen hebt is vragen om veel grotere moeilijkheden, die niet met een verzoenend gesprek op te lossen zijn. Praat met je vader van man tot man.
Je hebt geen werk, je draagt thuis dus ook niet bij in de kosten, wat toch wel gevraagd mag worden door de ouders aan de jong volwassenen (vanaf 18-jaar) die thuis wonen. (wie betaalt dan jouw ziekenfondspremie, om maar iets te noemen).
Voor een eigen woning of kamer huren kom je pas in aanmerking als je financieel zelfredzaam bent. @Rieneke, Zonder inkomen komt men niet in aanmerking voor anti-kraak. Ziet men kans er toch te verblijven, dan is de eerste stap naar dakloos zijn, op straat slapen. Je kunt er zonder opgave van redenen à la minute uitgezet worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.