Wat kan ik doen tegen deze dwanggedachtens?
Ik ben een jongen met sociale angst en dwang gedachtens die ik heb. Voor de angst ben ik in behandeling, maar de dwang gedachtens stoppen er niet mee. Sinds ik mezelf ken heb ik eigenlijk een vreemd iets ontwikkeld wat door mijn ervaringen van het verleden nog erger is geworden. Dat is: Ik vind het leuk en geil om te zien hoe een man zich dominant laat zien. En dat kan dus door het vernederen van iemand anders of waar ik laatste maanden mee hang is een vriend van mij die bijvoorbeeld afval platstampt voor het weggooien. Het is geen kick meer, maar meer het moeten zien van die afval wat plat en kapot gaat onder zijn voeten en angst wat erbij komt als hij geen filmpje maakt of aangeeft dat hij al iets weg heeft gegooid en ik dus te laat was voor het vragen van een filmpje. Dit belemmert mij de laatste jaren samen met de sociale angst zo erg, dat ik helemaal geen sociaal contacten meer heb op 2 vrienden na. Waarvan ik bij 1 alweer ruzie heb over de filmpjes.
Ik ben met dit klacht langs geweest bij de psychiater, psycholoog. Het enige wat ze zeggen is: Praat erover en leer ermee omgaan.
Buiten het sociale angst heb ik dus ook nog die dwanggedachtes en daaruit ontstane depressie.
- Afleiding zoeken
- Andere gezonde prikkel voor vinden
- Gevoel onderdrukken
- Gevoelens toch niet onderdrukken maar beleven
Heeft iemand tips/advies over wat ik met die dwang gedachtens moet doen? Ik heb echt het gevoel dat niemand mij begrijpt of uberhaupt snapt wat ik bedoel.
Begin bij de basis: gezonde levensstijl, gezond eten.
Op een slechte fundering kan je niet bouwen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.