Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet meteen in huilen uitbarst op het moment dat iemand een ontzetten lullige opmerking maakt?
Voorbeeld; ik heb een beetje moeite met 2 vakken op school en ik vraag regelmatig aan klasgenoten en de docent zelf om uitleg. De docent was dit keer iets aan het uitleggen met excel en ik miste delen omdat het remoerig was. Ik ben later nog naar haar toegegaan of ze het wilde uitleggen omdat ik dus een deel niet had meegekregen. Hierbij zei een medeleerling "snap je het weeeer niet?" Hierbij kreeg ik een brok in mijn keel en stond ik op het punt om te janken, ik heb het in kunnen slikken. Ik heb het later aan haar gevraagd en ze bedoelde het niet zo gelukkig, ik wist wel dat ze het niet zo bedoelde maar alsnog kwam het best lullig over.
Zo is het wel eens vaker ook als ik bijvoorbeeld heel boos ben krijg ik een brok in mijn keel en sta ik op het punt om te janken.. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder snel een brok in mijn keel krijg of zelfs ga huilen met dit soort situaties? Ik huil bijvoorbeeld nooit heel snel als ik val en mij heel erg pijn heb gedaan.
Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het aan haar gevraagd via whatsapp omdat ik bang was om anders weer een brok in mijn keel te krijgen of misschien zelfs in huilen zou gaan uitbarsten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.