Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe los ik deze dwang op?

Hallo, ik heb angstdwang, en het stoort mijn ritme van de dag. Stel ik wil iets doen, moet ik aan een positief iets denken. Doe ik dat niet, wordt ik boos.
Heb al meerdere malen dingen kapot gemaakt in mijn boosheid. Net bijvoorbeeld was ik met vrienden aan het spelen, en kwam een touwtje van zn broek tegen mijn slaap aan, en dan schieten de gedachtes door mij heen van: ik voel mij moe, wat gebeurt er. Etc etc etc. Stel ik zie wat op TV voorbij komen van: vliegtuig neergestort, of wat dan ook, moet ik aan woorden denken van: Nee, dat gaat jouw nooit gebeuren. Het is heel vervelend. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Maak een afspraak met je huisarts een vraag om een doorverwijzing naar een psycholoog. Een dwangstoornis is een serieus probleem waar je meestal niet zonder hulp van af komt. Een psycholoog kan samen met jou de beste behandelmethode bepalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deskundige hulp, ik begrijp dat je dat besluit al genomen hebt. Wil je intussen meer dan wachten, ga dan eens kijken op waarschijnlijk de beste site op dit gebied:

https://www.dwang.eu

Veel deskundigheid, professionele en/of ervaringsdeskundigheid, informatie die gecheckt is, in goed toegankelijk Nederlands, een forum, een vragenloket waar je zo een vraag kunt stellen (naar keuze privé of openbaar) , een netwerk, enz. De place to be als je wacht en misschien langer dan nodig is. Als het sneller kan, grote kans dat daar iemand je kan vertellen hoe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing