Wanneer ga je naar een huisarts?
Mijn vraag is, wanneer beslis je om naar de huisarts te gaan? Ik weet niet zo goed op welk moment het 'gelegitimeerd' is om te gaan. Ik verwacht een antwoord als 'wanneer je in het leven last ervaart', maar ja dan ben ik best wel eigenwijs en vraag ik niet zo snel om hulp en heb ik zoiets van ja het is nu even zo en het gaat wel over. Ik merk dat ik dan toch wel bang ben voor een afkeurende reactie vanuit mijn omgeving of de huisarts zelf. Dat het niet nodig is en ik mij gewoon niet aan moet stellen.
Ik zit nu in mijn afstudeer jaar SPH en loop vast/achter met de opdrachten. Moeite om te beginnen, vol te houden en dingen af te maken. Laat veel liggen. Moeite in de samenwerking, moeilijk dingen kunnen verwoorden en dus communiceren met de anderen.
Altijd al last gehad in sociale contacten, veel gedachtes, onzekerheid, verlegenheid. Nu dit jaar veel stress/spanning en angst. Tijdje ook steeds s'nachts wakker geschrokken. Nu vaak lastig om in slaap te komen. Misselijkheid en hoofdpijn. Negatief beeld over mezelf. Niet op mijn gemak bij anderen, idee hebben dat zij dingen over mij denken; zelfs thuis. Snel afgeleid, weinig concentratie, snel gefrustreerd zijn. Vaak moe, vaag in mijn hoofd, afwezig, slecht geheugen, moeilijk dingen kunnen verwoorden, niet echt plezier in het weekend met vrienden. Vaak gevoelens van verdriet en boosheid. Vaak weinig zin hebben in dingen. Veel staren en bv. tekst op een beeldscherm wordt vaag. Best wel een lijstje, maar moet ik hier wat mee?
In dit geval, aangezien er ook al fysieke klachten zijn, ben je zeker welkom. Je had zelfs best wat eerder aan de bel mogen trekken.
het is ook helemaal niet zo gek om elk half jaar voor een checkup te gaan ... doe ik nu ook dan geef ik wat kleine dingen aan even wat meten ,bloed prikken, even praatje. gewoon doen voortaan verplicht inplannen ... niet aan andere mening denken .
Ik zou je adviseren om maar eens te bellen met je huisarts, hij kan je wellicht doorverwijzen.
En bedenk dat dat vrijblijvend is, als jij het niet wilt zit je nergens aan vast. Een paar gesprekken kunnen je al helpen om een aantal dingen op een rijtje te zetten.
Succes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.