Wat te doen met extreem heftige emoties?
Ik ben best eenzaam. En reageer heftig op afwijzing van andere. Laatst ben ik erachter gekomen dat een vriend die mij steunde de laatste tijd niet de persoon was die hij was. Zijn hele leven bleek een leugen. Hij schijnt dit te doen puur omdat ik hem financieel help. Ik ben hier al 2 dagen sinds ik het ontdekt heb behoorlijk kapot van. Ik heb verlatingsangst en blijf dus echt klampen aan mensen. Ook bij deze vriend, hij heeft mij door de moeilijke periode geholpen toen mijn opa overleed paar maanden terug. Hij heeft mij letterlijk van het spoor afgehaald. En nu schijnt hijzelf een en al leugen te zijn. Ik drink al dagelijks 1-2 flessen wijn soms met Diazepam zodat ik out ga en ik even "dood" ben. Heb bij het GGZ een behandelaar, maar daar komt ook niks zinnigs uit.
Wat moet ik toch in godsnaam hiermee omgaan. Er zijn meer mensen die dit hebben, hoe overleven hun het nou? Ik begin tegenwoordig met een glaasje wijn, ik ga naar bed met een glaasje wijn en wordt snachts wakker om nog even een paar glazen te drinken. Dit is toch niet normaal?
Maar het lijkt erop dat je liever je emoties verdooft, dan dan je met een behandeling leer om anders met je emoties om leert gaan. Je hebt hier al vaker via een vraag vertelt dat je jezelf helemaal bewusteloos drinkt en teveel medicatie slikt.
Je behandelaar heeft je oefeningen gegeven om inzicht in je emoties te krijgen. Heb je deze oefeningen ( 5 G's ) gedaan, of ga je er toch van uit dat het niks uithaalt ?
Aan jou de keuze : of je werkt echt mee met je behandeling, of je verdooft jezelf. Dus : Wat te doen met heftige emoties ? Neem je behandeling serieus !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.