In andermans hoofd zitten, wat is dit?
Ik heb al zolang ik weet om de zoveel tijd dezelfde ervaring. Ik krijg dan heel sterk het gevoel (zonder dat ik dit bewust aanwakker) dat ik door andermans ogen kijk. Ik zie dan de ruimte dat moment letterlijk door iemand anders zijn ogen die zich daar momenteel ook bevindt. Ook word ik dan overspoeld met het gevoel/ de emoties van die ander. Ik weet dat dit gevoel ook werkelijk bij de ander hoort omdat ik juist tijdens die moment naadloos op de ander kan aansluiten/inleven in het gesprek. Het voelt erg apart; echt letterlijk alsof ik in iemand anders zijn lichaam zit. Ik heb dit niet perse bij bekenden, maar ook bij vreemde mensen de bijvoorbeeld naast mij staan in de winkel.
Ik vind dit absoluut geen nare ervaringen, maar het maakt me sinds kort wel nieuwsgierig. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of wat dit kan veroorzaken?
P.s. ik ben zelf vrij nuchter, dus het kan ook niet zijn dat ik mezelf dingen aan praat wat dit betreft. Hoe het hier boven staat omschreven is echt hoe ik het ervaar.
Je hebt een fantasie. Je verbeeld je dat je dingen door andermans ogen bekijkt.
Je " bewijs" dat het klopt is ook fantasie. Je denkt dat je naadloos aansluit in een gesprek.
Omdat je jezelf als nuchter beschrijft, will
Omdat je jezelf als nuchter beschrijft, wil dat niet zeggen dat je ook hierin nuchter bent.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.