Hoe omgaan met spijt, van iets wat je vroeger (niet) hebt gedaan?
Ik heb nu ontzettend spijt dat ik als kind gestopt met ben sporten de ik vroeger deed.
Het lijkt mij nu zo leuk om een sport te hebben die je al jaren doet, die je al doet toen je jaar of 7 was, als ik door was gegaan had ik wedstrijden kunnen doen.
Maar ik kan dat toch niet meer veranderen. Voor twee van die sporten kan ik sowieso niet meer terug vanwege de leeftijd en ervaring.
M/v
leeftijd
welke sporten?
hoe lang gesport
waarom gestopt?
waarom niet nu opnieuw die sport(en) beginnen?
niet meer terug vanwege leeftijd en ervaring? wat bedoel je/betekent dit? Meer informatie geven, je vertelt echt te weinig hoor! @1201520
Je kunt met vrijwel alle sporten wel wedstrijden doen, maar dat zal dan waarschijnlijk (inderdaad) niet meer op een topniveau zijn. Neemt niet weg dat je ook dan nog voldoende uitdaging kunt hebben. En wie garandeert je dat je wel een topniveau zou hebben gehad als je vanaf je 7e jaar elke week driemaal (of meer) zou hebben getraind? Je moet ook talent hebben om op dat topniveau mee te kunnen draaien. In de plaats van al deze 'moeite' heb je nu misschien andere waardevolle kennis e/o ervaringen opgedaan. Dat kan je ook waarderen.
Je kunt in geen geval de tijd meer terugdraaien, dus blijven zitten met spijtgevoelens over je gemaakte keuzes heeft betrekkelijk weinig zin.
Bekijk het dus niet te romantisch.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.