Waar kan ik nog om hulp vragen?
Ik zit zelf helaas al 28 jaar binnen de hulpverleningsmolen.
Waarvan ik 15 jaar binnen de psychische hulpverlenings molen heb gezeten en nooit antwoord heb gekregen hoe ik geen of minder last heb van zm neigingen.
Vandaag zo de drang om voor de trein te springen maar word in de gaten gehouden als ik 1 stap buiten de deur zet komt mijn buurman er gelijk aan. Op zich een hele lieve man (qua leeftijd had het me pa kunnen zijn) maar dit doen wij al jaren zo en zm neigingen zijn er niet minder om geworden.
Nou ja hulpverlening (face to face en online zoals bv 113online) kunnen me ook geen duidelijkheid bieden hoe ik er vanaf kom of er minder last van kan krijgen
Sterkte en hou je sterk, ook voor de mensen om je heen !
Bedankt.
Dan kan ik het inderdaad alleen maar eens zijn met ronron en ComeOne: probeer geen dingen te doen die niet meer te herstellen zijn.
Het is voor mensen die deze neigingen niet kennen, niet te begrijpen, zij kunnen alleen maar proberen iemand tegen te houden, zoals bijvoorbeeld jouw lieve buurman doet.
roepen, als iemand over zelfmoord praat. En blijkbaar hebben die opmerkingen haar niet verder geholpen. Waarom zou dat dan ineens nu wèl het geval zijn ? (Ik zou willen dat ik verder iets constructiefs kon zeggen hier).
Je hebt waarschijnlijk een diagnose ( of meerdere) en diverse behandelingen achter de rug. Er zal gegraven zijn naar de oorzaken en van daaruit verschillende soorten behandelingen gestart.
Blijkbaar heeft dat je niet kunnen helpen om van je "neiging" af te komen.
Je zult niet weer opnieuw " de hulpverleningsmolen " in willen gaan wanneer je het gevoel hebt dat het niets uithaalt. Wil je nadenken over het volgende :
Kan het zijn dat inmiddels je suicidale gedachten een soort van "automatsche " gedachten zijn geworden ?
Los van een "oorzaak of aanleiding " komen deze gedachten bij je op, omdat dat al 15 jaar in je hoofd zit en een soort "gewoonte" is geworden .
Wanneer dat bij je aan de hand is, dan is daar mogelijk wel iets aan te veranderen..
Zelfs zonder officiële hulpverlening.
http://youtu.be/7GWYUa9hqQY
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.