Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg mijn Tinnitus niet meer onder controle wat nu?

Hallo beste lezers, ik heb nu al 8 jaar Tinnitus, en normaal gesproken hoorde ik het nooit omdat ik er niet mee bezig was. Als ik ging slapen hoorde ik het wel zachtjes maar niet heel storend. Ik had er wel eens een periode tussen dat het wat harder was dan normaal maar dat ging wel weer weg. Nu heb ik weer zo'n periode dat het harder is dan normaal maar ik kan maar niet ophouden er op te letten, ook als ik probeer er niet op te letten hoor ik hem toch duidelijk. Er is ook veel gebeurd dit jaar, heb een hernia, mijn neus was gebroken en ben de laatste tijd heel druk in mijn hoofd. Slaap ook al heel lang laat. En ben een beetje gestrest. Ben nu ook al bij een maatschappelijk werker geweest 4 dagen geleden. Dat hielp eventjes, hoorde wel de piep maar wat zachter voor mijn gevoel. Nu is mijn vraag hoe krijg ik het weer onder controle zoals dat eerst wel altijd lukte en nu niet ?
En is het blijvend dat het zo hard is of zien jullie in iets wat ik gezegd hebt dingen wat het harder maakt. Hoor graag van jullie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Alles wat in je lichaam gebeurt heeft zijn betekenis. Het punt is dat we het onder controle willen krijgen zonder de betekenis te achterhalen. dat heeft totaal geen zin. Als je dit onder controle krijgt zonder meer, zal je gewoon iets anders krijgen.
Dus kijk eens na vanaf wanneer de symptomen zijn ontstaan. wat was er toen in je leven? had je eventueel voordien al andere symptomen, die je genegeerd hebt? Wat is er nu in je leven? Waar zit er "ruis"?
Laat je desnoods helpen door een psycholoog of psychiater of als je dit ziet zitten, een homeopaat die holistisch werkt.
Een maatschappelijk werker kan je wel een beetje op weg helpen, maar hier is toch een dieper onderzoek nodig.
Mijn zus heeft jaren Tinnitus gehad, werd bijna gek, maar sinds ze de achterliggende problemen heeft aangepakt onder begeleiding, heeft ze er nauwelijks nog last van.
liveisgreat
9 jaar geleden
Ik heb er zelf ook enorm last van . Wat ik zelf merk bij (meer ) spanning neemt het toe of mogelijk dat het meer irriteert . Niks helpt mij echt maar leven is aanpassen .Leef zo rustig als het kan rust optijd en breng je zelf tot rust met rustige muziek of met juist geruis van natuur geluiden watervallen tingeltangel geluiden maar hou het volume laag (die zijn te laden via de Appstore ) drink geen koffie of thee in de na middag of avond ja ook thee bevat veel pep . ( werkt minder heftig dan koffie maar werkt veel langer door ) dus ga rustiger leven . Concentreer je op andere dingen en geluiden luister evt naar boeken met een aangename stem . Laat het wel op tijd weer onderzoeken want voor sommige situatie 's zijn oplossingen . Ga je er niet op fixeren ook niet van dokter naar kwakzalver rennen het helpt je niet je raakt er alleen verkeerd op gefocust . Bij langdurig slecht slapen neem dan in overleg met je arts een een x ! Een pilletje maak ook daar geen gewoonte van . Succes .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing