Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je vrieden als autismen hebt?

Dag beste mensne ik heb autismen en hoe maak ik eijlijk vrienden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je zegt dat je je autisme weg wil halen , MAAR eigenlijk ben je nét ietsje bijzonder en als je je autisme niet zou hebben , wie zou je dan zijn ? Dan ben jij niet meer jij . Daar moet je mee beginnen , je zal moeten leren jezelf aanvaarden hoe je bent . Hoe kan iemand anders jou graag zien als vriend als jij jezelf niet graag ziet zoals je bent ? Dat gaat niet . Eerst moet je beseffen dat je evenveel waard bent als de rest en zal je je moeten aanpassen aan heel veel dingen en dat zal nog een lange weg zijn maar je bent nog jong , er zijn nog erg veel mogelijkheden voor jou ! En het klopt dat als je agressief bent dat mensen juist schrikken en van je gaan weg lopen , hoe komt het juist dat je soms agressief bent ? Kan je eens uitleggen wanneer je zo boos kan zijn ? En waarom is dat juist ? Is het als er iets niet klopt volgens jou ? of het ritme ? Je zal in ieder geval altijd begeleiding kunnen krijgen . Ik ken een autistische jongen van 26 jaar en ik ken hem ook van toen hij ongeveer jouw leeftijd had , hij was ook eenzaam en agressief maar nu heeft hij wel vrienden en vriendinnen ! dus jij kan dat ook maar je moet proberen te begrijpen dat soms je gedrag ervoor zorgt dat je gestraft zal worden , ofwel door iemand zoals je ouders of juf , of door jezelf door je agressie / boosheid en dan blijf je eenzaam en dat zal je alleen maar bozer maken . Er bestaan ook speciale groepen voor jou die samen leuke dingen gaan doen , het is zoiets als de scouts , de chiro , de KLJ enzovoorts , lijkt dat je misschien niet leuk ? veel succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing