Kan je liefhebben verleren?
Ik ben een jongeman van 25 die al vanaf jonge leeftijd een grote passie voor vrouwen heeft. Inmiddels de nodige relaties gehad, veel ook langere (1,5 en langer) maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik me niet meer kan binden. Ik heb een tijdje geprobeerd te daten maar dat Was niks voor mij. Nu leef ik van dag tot dag en geniet ik van de vrouwen die ik tegenkom maar ik mis liefde. Elke keer maak ik er weer een potje vandoor me niet te kunnen binden en als iemand leuk is Is er altijd iemand leuker. Op het moment heb ik een knipperlicht relatie met 7 vrouwen incl sex maar ondanks het feit dat ik geef om alle 7 en goed voor ze zorg en een band met ze heb kan ik met geen een binden. Dan kap ik op een gegeven moment alles weer af omdat het niet terecht voelt richting hen, begint het weer bij een en groeit het aantal altijd. Terwijl bij voorgaande relaties monogamie nooit een probleem Is geweest voor me. Kan je verliefd zijn verleren?
Dat je het ( knipperlicht)-relaties noemt is een verkeerde invulling van het woord relatie. Het zijn gewoon sekspartners. Of je verleerd bent om verliefd te worden, dat weet ik niet. Je kunt jezelf niet dwingen om verliefd te worden.
Ik vind, maar dat is mijn mening dat je met 7 bedpartners je jezelf niet serieus neemt, maar die vrouwen ook niet serieus neemt, je gebruikt ze, op deze manier is het bijna onmogelijk de ware te vinden. Wees wat selectiever, speel open kaart tegen vrouwen over jezelf. Kom zoveel mogelijk over iemand te weten, vertel maar luister ook. Wees eerlijk over je gevoelens en duik niet het eerste afspraakje het bed in. Toon respect voor vrouwen, maar ook voor jezelf.
Hier zijn verschillende methodes voor, bespreek dit eens met je huisarts. Hij/zij kan je vast iemand adviseren die je hierbij kan helpen. Een veel gebruikte manier in een methode is:
Schrijf 10 goede punten van jezelf op, lees die punten dagelijks hardop voor aan jezelf,
dit doe je ook terwijl je voor de spiegel staat en je uiterlijk met jezelf doorneemt, noem ook hierbij alleen de positieve punten.
Het is de bedoeling dat je weer op jezelf gaat vertrouwen, van jezelf gaat houden en je meer vat op je leven krijgt. Hier vind je nog wat informatie: http://www.gezondheidsnet.nl/psychische-klachten/niet-langer-onzeker
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.