Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen bij duizeligheid na mdma?

Hoi iedereen,

Ben dit weekend naar een festival gegaan en heb er mdma gebruikt.
Dit doe ik normaal nooit, maar mijn vrienden en ik dachten dat dit geen kwaad kon om eens te proberen.

Nu, ik ga dit nooit meer doen, maar ik ervaar extreem lastige gevolgen.

Ik heb de laatste dosis zaterdag nacht gebruikt en ervaar nu (dinsdag) nog steeds gevolgen:

- zeer duizelig
- zeer moe
- lichtflitsen snachts
- nachtmerries
- knetsend geluid in m'n hoofd
- depressie

Ik weet dat het belachelijk is dat ik hier hulp om vraag want het is duidelijk m'n eigen schuld, maar moet ik hier mee naar de dokter?

Ik durf dit niet goed vertellen..

Bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Gezond eten, veel drinken (water), rusten en voortaan van die rommel afblijven.
Vermoedelijk heb je iets teveel gebruikt ; daar kun je inderdaad nog dágen tot de hele week last van hebben. Het duurt even voor alle gif je lichaam weer verlaten heeft en de aangerichte schade weer (grotendeels) is hersteld.

Bij regelmatig gebruik kunnen de bijverschijnselen ook blijvend worden, zelfs als men na lange tijd gebruik zou stoppen. De schade op lange termijn is namelijk lang niet meer altijd terug te draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt er natuurlijk mee naar de dokter, die helpt je ook gewoon als je zelf domme dingen doet ;-)
Maar die zal je vermoedelijk niet stante pede kunnen helpen. Laat het vooral een hele goede les voor je zijn. Hier zul je gewoon even doorheen moeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn diverse supplementen die je er sneller bovenop helpen.
Enkele daarvan zijn niet geheel veilig:
http://www.zamnesia.nl/blog-hoe-je-brein-opnieuw-op-te-laden-en-te-herstellen-van-een-mdma-kater-n294

Je bent hier alleen een beetje laat mee, dus verwacht geen wonderen. De meeste tips zijn onderdeel van een gezond voedingspatroon en dus sowieso aan te raden.

Magnesium wordt veel gebruikt tijdens en vlak na.
Maar ook voor de dagen erna aan te raden.
(lees eens terug wat ik op je vraag over slecht slapen schreef)

Verder rustig aan doen, stukje door het bos lopen, leuke film kijken.

Toegevoegd na 4 uur:
En veel zonlicht overdag binnen krijgen, dus naar buiten als het even kan. Dat helpt o.a. de aanmaak van serotonine.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit klinkt wel een beetje extreem. Zit je er zelf erg over in? Dan zouden die nachtmerries daaruit voort kunnen komen. Als het goed is, zijn al je klachten vandaag verdwenen.

Je moet het zien als een ander soort "kater".
Dit duurt 2 dagen, dinsdag is het 't ergst (weekend gebruik).

- zeer duizelig (gebeurt vaker, goed blijven eten)
- zeer moe (hoort er echt bij)
- lichtflitsen snachts (door stroboscoop misschien?)
- nachtmerries (nog nooit van gehoord)
- knetsend geluid in m’n hoofd (kan door tandenknarsen zijn gekomen)
- depressie (hoort er ook echt bij)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn hele ' gewone' bijwerkingen die je krijgt na gebruik van MDMA, behalve de nachtmerries. Ik weet wel dat je dromen veel heftiger en meer indruk maken als gewoonlijk.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je je voor de rest niet druk moet maken, dit is simpelweg de prijs die je betaald voor een nachtje heerlijk uit je dak gaan. Het kan inderdaad zeker een weekje duren voordat je je weer de oude voelt.
Drink veel water, gebruik een hogere dosis vitamine C de dagen erna, drink vruchtensapjes of iets anders wat fruitsuikers bevat. Eet meer koolhydraatrijke producten zoals bijvoorbeeld bananen.
Daarbij kun je, mocht dit langer dan vijf dagen duren, 5 HTP slikken. Dit is een middel wat het serotonine niveau in je hersenen aanvult, wat dus door MDMA gebruik verminderd is en je daardoor in een dipje terechtkomt, je voelt je depressief.
De onderstaande link kun je zien wat 5 HTP eigenlijk inhoud.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Serotonine

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing