Hoe snel gaat dementie?
Eerst een woordje uitleg: Sinds ene aantal weken is het geheugen van mijn grootvader wat achteruit beginnen gaan. Dit ging erg traag (heel erg traag, enkel een beedje verlies van het kortetermijngeheugehn, anders niets) maar sinds vanochtend weet hij niet meer dat hij getrouwd en kinderen en kleinkinderen had. Hij dacht dat m'n grootmoeder z'n moeder was. Dit was even schrikken, ik dacht dat dementie veel trager zou gaan (eerst kortetermijngeheugen en dan almaar meer tot erg lang geleden en dat dit verspreid wordt over een 8-tal jaar) maar van de ene dag op de andere was hij bijna alles kwijt. Ook had hij al een 2-tal weken het probleem dat hij simpele taken bijna niet kon uitvoeren (hij heeft ook last van reuma, dit kon daar ook parten bij gespeeld hebben), maar hij heeft geen problemen met taalvaardigheden en dergelijke. Ook wil ik vermelden dat hij sinds een week een serieuze verkoudheid en keelontsteking had. Misschien kan het door een hersenbloeding/gezwel zijn? Wat ik zeker weet is dat de dokter morgen komt en dat hij doorverwezen zal worden naar het ziekenhuis, maar ik spendeer liever geen hele dag ongerust...
Is dit dementie of iets anders?
Alvast bedankt!
Dementie heeft geen vast tijdsverloop.
Reuma en keelontsteking hebben hier niets mee van doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.