Is het mogelijk om te werken met een gegeneraliseerde angststoornis?
Onlangs heb ik deze diagnose gehad. Ik ben 24 jaar en heb al een tijdje periodes wel (en dan weer niet) last van angst en stressklachten. Vaak is het bij mij dat ik extreem gefocust ben op iets (bang om gek te worden) en zodra zich iets anders voordoet (gewrichtspijn, angst voor reuma) gaat mijn aandacht volledig daar naartoe. Eigenlijk is er altijd wel iets wat me bezig houdt. Het is best vermoeiend af en toe. Ook heb ik lichte agorafobie, wat zich vooral uit in duizeligheid. Maar daar kan ik behoorlijk goed mee omgaan moet ik zeggen. Het is bij mij allemaal nog niet zo ernstig dat ik medicijnen moet slikken, maar ben wel in therapie.
Nu is mijn vraag, is het goed mogelijk om later te functioneren in de maatschappij (hebben van een betaalde baan) met deze stoornis? En is het mogelijk dat deze stoornis over gaat? Momenteel studeer ik rechten aan de universiteit, en dat gaat me redelijk goed af. Wel veel last van klachten in drukke periodes.
Ik weet dat er geen eenduidig antwoord is op mijn vraag, maar eventueel zijn hier mensen met ervaring met werk en een gegeneraliseerde angststoornis, of kennen zij iemand.
Alvast bedankt, ben erg benieuwd!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.