Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een antidepressiva met weinig bijwerkingen in het begin?

Ik ben depressief geworden en kan heel slecht tegen middelen. Door paraxotine ging ik door een hel, mega suicidaal, ondraaglijke hoofdpijnen, echt marteling, na 4 dagen gestopt. Ook kan ik niet tegen tryptofaan.

Is er een antidepressiva die niet "opwekkend" is en dus minder bijwerkingen heeft? Ik durf het eigenlijk niet meer aan, maar na een jaar thuiszitten wil ik toch iets proberen..

Toegevoegd na 1 dag:
mirtazapine een optie? Lees dat dit minder bijwerkingen geeft

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

5HTP en andere natuurlijke middelen kunnen helpen om je serotonine en melatonine op een natuurlijke manier te verhogen zonder bijwerkingen. 5HTP mag alleen niet in combinatie met bepaalde medicijnen. Theanine kan ook helpen. Ook vitamine D bijvoorbeeld en dan niet te zuinig kan een opkikker geven. Vitamine B en magnesium zijn ook belangrijk. Belangrijk is naast hulp krijgen ook goed voor jezelf zorgen. Op internet is veel informatie te krijgen. Beweging is belangrijk, daglicht ook. Een daglichtlamp (speciale spaarlamp) of lichttherapielamp kunnen dit nabootsen. Voeding is heel belangrijk. Belangrijk is ook je dagritme en dat je kijkt naar wat jou energie geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet dat dit misschien onnozel klinkt maar probeer eens veel sinaasappes te eten,
daar zit vitamine C in wat je weerstand verhoogt, baat het niet dan schaad het niet :)
zonder vervelende bijwerkingen en bovendien nog lekker ook.

dit vond ik op een site

In een sinaasappel zit ongeveer 50 milligram vitamine C. In principe kun je deze hoeveelheid vitamine C ook binnenkrijgen door een vitaminesupplement te nemen. Je lichaam neemt vitamine C uit een supplement net zo goed op als de vitamine C uit een sinaasappel.

Wel is het zo dat in de sinaasappel naast vitamine C nog andere voedingsstoffen voorkomen, zoals koolhydraten, vezels en bioactieve stoffen (stoffen, die een bepaalde biologische of fysiologische activiteit of functie hebben).

Daarom is een goede basisvoeding voor je zoon, met onder andere twee stuks fruit, belangrijk. Supplementen kunnen een aanvulling zijn als hij een keer geen zin heeft om een sinaasappel uit te persen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing