Is het mogelijk om aan andere dingen te denken aan de hand van medicatie?
Hallo
Ik heb de laatste tijd last van negatieve gedachten. Ik denk grotendeels aan slechte dingen, dingen die ik mezelf wil aandoen en anderen. Een psychiater bezoeken doe ik al. Ik neem antidepressivum (Trazodone Teva 100mg), maar het helpt niet met mijn gedachten. Daarom vraag ik, of dat het mogelijk is om medicatie te nemen dat ervoor zorgt dat ik enkel/meestal goede gedachten heb of me tenminste beter voel? Ik weet dat er oefeningen/meditaties zijn, maar voor nu zoek ik enkel medicatie. Tot nu toe heb ik 4 keer bijna een vriendschappelijke relatie verpest door mijn negatieve gedachten, ik wil ermee stoppen voordat het erger wordt.
PS: Ik ben Autistisch en dat maken de gedachten véél erger.
Toegevoegd na 27 seconden:
Alvast bedankt*
Welke specifieke medicatie je nodig hebt, moet echter onderzocht worden door een geneeskundige (een psychiater in dit geval, zoals je al bezoekt).
Als je een goede psychiater hebt zal hij echter meer doen dat iets voorschrijven om je gedachten te stoppen. Hij zal je ook een therapie geven of voorschrijven die je gewoonte om negatief te denken doorbreekt.
Maar meer dan alles is de wil om de negatieve gedachten te doorbreken een vereiste. Een zeer goed boek over negatieve gedachten is "je kan je leven helen" van Louise Hay. Ze beschrijft heel eenvoudig hoe je stap voor stap van negatief denken kan afgeraken.
Nu is dat in deze wereld niet eenvoudig. Je krijgt langs alle kanten te maken met onrustwekkende berichten. De reden : dit verkoopt. Als mensen kunnen bezig zijn met "terreurdreiging", "dodelijk griepvirussen" "hoog zelfmoordcijfer" enz... dan hoeven ze niet bezig te zijn met zichzelf en de dingen die in hun eigen leven aandacht behoeven. Het is dus een soort drug, een sociaal aanvaarde manier van zichzelf te verdoven. Je moet maar eens zien hoe vaak mensen met elkaar over negatieve dingen spreken....
Dat "drug" is geen grapje. Elke emotie maakt een stof vrij in je bloed. Die stoffen zijn even verslavend als het innemen van bepaalde medicijnen bv. Dat betekent dat men zich beroerd kan voelen als men deze niet meer krijgt.
Je kan evengoed verslaafd raken aan positieve stoffen. Denk maar aan mensen die joggen en ermee moeten stoppen, en hierdoor afkickverschijnselen krijgen (depressief worden soms!).
Dus : vraag de psych om méér dan pillen, en lees Louise Hay. Succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.