Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vinden ze in de psychiatrie de drie R's zo belangrijk?

Rust,reinheid en regelmaat.

De kliniek waar ik was,daar zeiden ze:het is misschien ouderwets maar wij vinden het belangrijk.
Dus daar zetten ze je zowat onder de douche s'morgens(reinheid),moet je s'middags verplicht rusten en met het dagplan is dat dan de regelmaat.
Je moet je er precies aan houden en dat vind ik onzin.
Je kan voor straf buiten je kamer gezet worden,op de gang dus.
Ik heb moeite met gezag dus dat zorgt sowieso al voor problemen.
Hoe kan zoiets je helpen met je problemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Veel mensen hebben rust en regelmaat nodig om de onrust in hun lijf, hoofd en leven te beteugelen. Wat de reinheid betreft gaat men er vermoedelijk vanuit dat goed voor je lichaam zorgen ook goed voor je geest is.
Ik ken de regel, heb er zelf ook mee te maken gehad en vond hem ook nogal overdreven toegepast worden. Men gaat dan in mijn ogen niet genoeg uit van het individu. Bespreek e.e.a. eens met je behandelaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mevrouwvannde omschrijft het goed. Het systeem zet je aan om meer tot jezelf te komen zodat je zelf ook kan overdenken wat er kan en misschien moet veranderen zonder gestoord te worden door allerlei andere gedachten. De structuur dus.

Als je je voor straf op de gang zetten lijkt dat mij een verkeerd middel, juist daardoor ga je weer anders denke dan aan je zelf op de rails zetten.

Op zich is de stuctuur en en de rust die het kan geven een goede thearapie en kan helpen om je op de juiste weg te zetten. Als er staf aanhangt heb ik mijn twijfels.

Maar zoals mevrouwvande al omschrijft neem het op met je behandelaar en geef ze de kans je te overtuigen van de goede resutaten. 'Zo doen we dat hier' schekt niet veel vertrouwen, redenen als mevrouwvande en hierboven geven mogelijk duidelijkheid.

Spoedig herstel gewenst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
RRR geeft houvast in een ongeordend brein.

Eigenlijk is RRR goed voor iedereen. De meeste mensen leven volgens dat principe en doe je het niet bewust, dan doe je het wel onbewust.
De was op maandag, het huis op vrijdag, sporten op dinsdag en donderdag. Ja, niet lachen, maar dit alles geeft evenwicht aan je leven.

Ga je RRR verwaarlozen of je er tegen verzetten, dan wordt je leven één chaos. Logisch dat ze dat in jouw situatie proberen in te prenten. Daar wordt je rustig van op het moment dat je het belang hiervan inziet en toepast.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing