Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vind het moeilijk om vragen te stellen of om aan het woord te komen, hoe verander ik dat?

Ik doe de studie SPH en krijg van een aantal medestudenten als feedback dat ik me een beetje afzijdig hou. Dit komt omdat ik een denker ben, als ik een verhaal hoor luister ik lekker en pas als ik thuis kom komen de vragen en oprmerkingen pas. Vaak kan ik dan ook nog wel achter het antwoord komen.
Maar toch zou ik graag tips willen krijgen over hoe ik dit anders aan zou kunnen pakken, waardoor ik me dus meer in de klas en en gesprekken zou kunnen mengen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Goed dat je dit vraagt, als je dit niet kunt dan is SPH een moeilijke opleiding voor je, deze opleiding bestaat uit praten met elkaar, luisteren naar elkaar, presenteren en samenwerken. Ik denk dat je veel kunt hebben aan een cursus "Spreken in het openbaar", daar leer je hoe je je moet presenteren en hoe je een gesprek begint, deins er niet voor terug vragen te stellen aan de cursusleider, doe dit eventueel na de les als je het niet aandurft met andere cursisten erbij. Schrijf je vragen op, zodra ze bij je binnen komen. In bijna iedere gemeente wordt wel zo'n cursus gegeven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je kunt doen is aangeven dat je het moeilijk vind. Wanneer je je afzijdig houdt val je waarschijnlijk niet op en kan het zijn dat medestudenten het zo laten. Of ze zeggen dat je je afzijdig houdt. Wanneer iemand verwacht dat je feedback geeft en je moet erover nadenken, geef dit dan aan. En indien mogelijk kom er dan op terug. Wanneer je kenbaar maakt dat je tijd nodig hebt of hey moeilijk vindt om meteen te reageren, heb je ook kans dat je een wedervraag krijgt, waardoor het makkelijker is om te praten. Door te doen leer je het sneller. Denkers kunnen ook hun gedachte uitspreken….als er praters in je groep zitten zullen en kunnen zij hier weer op reageren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing