Ik leef in men eigen hoofd ik beleef de momenten niet, advies aub?
Ik kan niet stoppen met over van alles na te denken. ik leef in mijn hoofd en ik zit de laatste tijd liever thuis dan bij vrienden. soms gebeurd het dat mensen tegen me aan het praten zijn en dat ik helemaal niet aan het luisteren ben omdat ik liever 1 of andere fantasie in men hoofd uitwerk of over een probleem aan het nadenken ben. ik ben een jongen van 20jaar in een gewoon stadje die veel vrienden heeft en normaal gezien spontaan overkomt en altijd vriendelijk is. ik heb ook gedurende 4jaar dagelijks wiet gerookt, maar daar ben ik nu al 10maanden mee gestopt omdat ik daar paniek aanvallen van kreeg. die paniek aanvallen zijn nu grotendeels weg. nu heb ik vaker en vaker stress aanvallen en angst aanvallen... ik voel me ook alsof ik helemaal niets bereikt heb omdat ik altyd thuis zit, heb nog geen rijbewijs, heb nog nooit echt gewerkt... kortom ik voel me niet thuis in de "groote mensen wereld". ik heb me al zitten afvragen of ik depressief ben. maar daar twijfel ik aan want ik heb ook nog men goeie momenten, dan lach ik en amuseer ik mij. maar overal gezien voel ik me alsof ik niet in het moment zit. ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel? bv als ik ga zwemmen, besef ik niet echt dat ik aan het zwemmen ben want ik zit over van alles na te denken... ik weet natuurlijk wel dat ik in het zwembad zit en ik herriner het mij wel, maar ik heb het moment precies niet "live" meegemaakt. ik zit vast in een vicieuze cirkel want elke dag opnieuw doe ik hetzelfde.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.