Ik word soms zonder reden angstig, kan dit een puur lichamelijke oorzaak hebben?
Ik ben totaal geen angstig of labiel persoon. Ook heb ik maanden alleen door zuid america gereisd en dat ging prima, ik hield altijd mijn hoofd koel bij soms stressvolle situaties die je bij reizen kan hebben. Kortom ik beschouw mezelf als stabiel en als iemand die tegen een stootje kan.
Nu merk ik het laatste jaar dat ik soms angstig word zonder oorzaak. Vaak savonds als ik net in bed lig. Dan word ik angstig en weet niet waarom, rationeel begrijp ik het dan ook niet, net alsof het alleen uit mijn lichaam komt. Ik voel me angstig maar er is niet iets om angstig voor te zijn. nu had het ik vorige week dat ik het ook overdag opeens ook had. ik kreeg last van angst en werd benauwd van mensen om me heen. En waar het vandaan kwam, geen idee! Mijn vrienden waren er bij, en ik schaamde me achteraf kapot.
Kan zoiets ontstaan door een hormoon disbalans, of verkeerde stofjes, of verkeerde suikerspiegel of iets dergelijks? Want rationeel kan ik het gewoon totaal niet plaatsen. Zeker omdat ik dan een paar uur later in een zelfde situatie nergens last van heb.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.