Wat houdt dagbehandeling (GGZ) in en wat zijn mijn rechten?
Beste lezer,
Ik zal proberen het verhaal zo kort en krachtig mogelijk te houden.
2010 - Sociale fobie en PTSS geconstateerd. In behandeling bij GGZ voor 1,5 jaar.
2011 - Ik voelde mij weer sterk en stabiel genoeg en begon aan een MBO 2 opleiding.
2012 - Geslaagd voor MBO 2 en doorgestroomd naar MBO 3.
2013 - Het tweede half jaar kwam er stage bij. De sociale fobie nam de overhand. Ik raakte in burn out en heb eerder zomervakantie genomen. Na de zomervakantie waren de klachten zo heftig (depressie) dat ik besloot de opleiding te beëindigen. September wekelijks naar psycholoog.
2014 - Aan de antidepressiva voor 5 maanden. Augustus psycholoog beëindigd en ingeschreven GGZ.
2 Weken geleden heb ik een intake gehad bij de GGZ. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ingeschreven wordt voor dagbehandeling in Leeuwarden.
Momenteel woon ik niet op een vaste plaats. Ik scharrel wat rond tussen vrienden en familie, omdat ik mij niet langere tijd op 1 plek kan vestigen. Er is veel onrust. Ik heb veel huilbuien en last van woede aanvallen. De depressie is erg aanwezig en lijkt met de dag te verergeren.
Dagbehandeling. Wat doe je zoal daar, is er iemand die daar ervaring mee heeft? En gezien mijn woonsituatie, wil ik dolgraag een eigen plek. Maar deze moet gefinancierd worden. Heb ik recht op een uitkering?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.