Hoe verwerk ik het overlijden van m'n moeder van jaren geleden waar ik nu veel last van heb ?
Toen in ongeveer 3 jaar was verloor ik mijn moeder daarna kreeg een slechte kinder tijd en jeugd en puberteit door verschillende oorzaken vanaf eind mei 2014 ben ik bij me Tante omdat het escaleerde thuis door zijn probleem + alcohol, heb ook tijdje met de psygoloog gepraat en medicijnen gebruikt en er kon er mee stoppen omdat ik mezelf zo goed als mezelf weer was.
Ik voel al jaren bijna geen emotie meer om mensen en familie te verliezen, ook geen emotie als me tante emotioneel is, wat ik eergisteren heb ondekt dat als er gesprekken zijn over mijn moeder dat ik wel emotioneel word heb al 2 nachten gehuild hoe moet ik dit verwerken ?
Je hebt iets tastbaars waar je jezelf in kwijt kan .
Dit helpt ook voor volwassenen , toen mijn moeder overleed dacht ik dat het nu wel anders zou voelen, ik ben getrouwd, zelf al oma , dus nu zou het wel veel beter gaan en wil je wel weten, dat ik nu totaal onderuit ging ? Echt ik ben anderhalf jaar totaal overspannen geweest en in die tijd dat ik onder de medicijnen zat heb ik ook al mijn moed verzameld en ben met een herinneringsboek begonnen over mijn moeder en echt het helpt , je kunt je verdriet wegschrijven .
Probeer al je herinneringen aan je moeder maar eens op te schrijven en als je nog foto´s hebt, plak ze er bij, je zult zien dat het oplucht. Het is het proberen waard , heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je moeder , ook al is het wat langer geleden , het verdriet moet je wel een plaatsje kunnen geven .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.