Lijd ik aan een burnout met deze symptomen?
Zou ik aan een burnout kunnen lijden? Ik merk een paar grote wijzigingen in mezelf op ten opzichte van een paar jaar geleden:
-Heb eigenlijk geen zin om ergens aan te beginnen, daar waar ik vroeger altijd heel actief was. Naar de cinema, een week-endje weg organiseren, het huis opruimen, een barbecue organiseren,... ik zie er enorm tegen op om er aan te beginnen. Eens dan toch begonnen (meestal onder druk van mijn vrouw) vind ik het toch best wel leuk.
-Vroeger had ik grootse plannen, ik zou de wereld rondfietsen, ik zou een eigen bedrijf beginnen en stinkend rijk worden, ik zou een boek schrijven, enz,... maar nu word ik al moe als ik er nog maar aan denk. Ik beleef eigenlijk aan heel weinig zaken nog plezier.
-Op het werk heb ik er steeds minder zin in. Vroeger wou ik de puntjes op de i maar nu interesseert het me allemaal niet zo veel meer. Ik klop mijn uren. Moet er bij vermelden dat het het laatste jaar veel drukker geworden is en ik in een veel complexere omgeving werk nu dan vroeger (ben IT-er).
-Ik ben voortdurend moe en het enige wat ik eigenlijk thuis wil doen, is in bed tv liggen kijken en slapen.