Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in plaats van douchen mezelf wassen met een vochtig washandje?

Ik vind douchen de laatste tijd een vervelende aangelegenheid. Ik heb daarvoor allerlei redenen, maar de grootste reden is een intense angst voor voetschimmel. Ik weet dat de angst ongegrond is, maar ik voel me beduidend minder prettig in de douche dan een aantal maanden geleden. Kan ik in plaats van douchen ook elke dag mijn oksels en gezicht wassen met een vochtig washandje of is dit onhygiënisch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Jezelf wassen met een washandje aan de kraan is niet fout, het is belangrijk dat je je wast, niet alleen je oksels en gezicht, maar je hele bovenlijf, geslachtsdelen en billen en ook je voeten. Gebruik voor je geslachtsdelen zeker geen zeep. Als je twijfelt vraag dan aan je gezinsleden, of een goede vriend/vriendin of je fris ruikt. Trek met dit weer ook iedere dag een schoon t-shirt aan en schone sokken en schoon ondergoed, na het wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je je hele lichaam wast zou het geen probleem moeten zijn.
Ik weet niet hoe erg je angsten zijn, maar misschien is het een tip om badslippers te dragen in de douche.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je dat niet doen? hele generaties hebben zich met de washandjes uitstekend gewassen. Voor ouderen is het vaak de beste manier trouwens, niet uitglijden onder de douch of niet meer uit het bad kunnen komen en al die douchegel is slecht voor de huid. Gebruik onder- en bovenwashandje en idem handdoeken. Regelmatig in de was doen en klaar is kees. Je kunt dus heel goed schoon zijn met wassen aan de wastafel. De wastafel heeft ook een dop, zodat je een klein badje hebt om je washandje in uit te knijpen etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In verzorgingshuizen wassen ze de mensen die niet meer kunnen douchen met speciale washandjes: Disposable washandjes. Misschien is dit handiger dan je wassen met een washandje, omdat je je hierbij niet hoeft af te spoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huid goed vochtig houden is ook heel erg belangrijk! Dus niet alleen intieme zones maar je gehele lichaam. Invetten met baby olie is ook fijn. Ik heb zelf door een knie operatie een poosje niet kunnen douchen en las dus dat de huid van nature snel uitdroogt, ik heb daar zelf dus ook last van gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing