Hoe overwin je een opdracht waar je heel erg tegenop ziet?
Ik heb dit jaar als opleiding commercieel medewerker gekozen, het is me al snel duidelijk geworden dat dit niet mijn ding is. Ik vind het werk niet leuk en nu krijg ik de volgende opdracht:
Het bellen van bedrijven om te vragen of ze onze diensten af willen nemen.
Ik staar al de heledag naar mijn beeldscherm en kan mezelf er werkelijk niet toe zetten. Toch wil ik het doen, uit respect voor me begeleider, voor me diploma en omdat het al niet zo best gaat met de zaak waar ik stage loop!
Hoe kan ik mezelf hiertoe zetten, want ik kan niet nog een dag naar mijn beeldscherm staren met dit gevoel in me maag. Ik ben er letterlijk ziek van, ik heb buikpijn, geen eetlust, etc.
Ik heb hetzelfde gevoel bij presentatie's en het doen van bijv. een sollicitatie. Hiertoe kan ik mezelf nog wel zetten, maar dit lukt me op een of andere manier niet.
Maar ik kon daar ook ontdekken dat ik nóg meer plezier had in zelf buiten zijn en dingen tot stand brengen. Uiteindelijk ben ik de laatste jaren nog alleen maar bezig geweest met zelf vuil en moe te worden als machinist van goederentreinen. Dat had ik eigenlijk beter meteen kunnen gaan doen! Mijn buren denken vanwege mijn gele werkpak op maandag dat ik bij de ambulance werk, en de rest van de week hopen ze in stilte dat het toch beter de vuilniswagen mag zijn of zo, want het pak blijft niet schoon, maar nu ga ik elke dag met plezier naar mijn licht avontuurlijke, vermoeiende en door wisseldiensten nogal uitputtende werk, maar ik heb het vrijwel elke dag naar mijn zin. Probeer te bedenken waar je zelf écht warm voor kunt lopen. _Misschien_ is dat wel héél iets anders.
Dat komt door je achternaam, ik heb tussen 1998 en 2007 parttime zelf regelmatig met rijdende machinetechniek mogen werken bij de marktleider op het gebied van industriële veilingen. Bij de Europese tak daarvan werken twee broers met diezelfde achternaam, en eentje daarvan heet Jeroen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.