Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op gegroeid met liegen. Daar wil ik vanaf. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Allereerst te beginnen met de waarheid te proberen te vertellen en zeker tegen diegene die je lief hebt, je zult merken dat je dan meer gewaardeerd wordt dan door liegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan niet stoppen met liegen. Iedereen liegt minstens 24 keer per dag, ook al zijn de meeste hiervan leugentjes om bestwil. Je kan wel proberen minder te liegen. probeer te kijken waarom je liegt. bijv: om iemand niet te kwetsen, om straf te ontlopen of lieg je gewoon om te liegen. Als je dit weet kun je hier rekening mee houden. misschien helpt dat. veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik ook veel gelogen tegen mijn ouders, over allerlei dingen. Ik wilde er ook van af dus wat deed ik, waarom loog ik? Ik wou niet dat mijn ouders boos werden, wat gebeurde er als ik loog? Ze werden des duivels, wat kan ik er aan doen? De waarheid vertellen. Een leugentje om bestwil kan best, maar probeer gewoon eerlijk te zijn, weet dat mensen dat veel meer op prijs stellen. Als je het echt niet lukt, probeer dan hulp te zoeken bij een psycholoog.
Ik ben zelf een keer bij een psycholoog geweest, blijkbaar heb ik ADD. Dat heeft niks met het onderwerp te maken, maar ik wil even mijn ervaring met je delen. Wanneer je naar een psycholoog gaat ben je echt niet gek, zoals veel mensen denken, het zijn aardige lui die je verder willen helpen.
Ik hoop echt dat je van je probleem afkomt, ik weet hoe het is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Liegen is gelukkig geen aangeboren (nature) proces. Liegen zelf kun je niet vanaf komen, aangezien iedereen wel eens een leugentje om bestwil maakt. Dit uit angst voor reacties, iets te verbergen, uit emotie, of met opzet. Nu hangt het aan 1 kant ervan af waarom je liegt natuurlijk. Al heb ik wel wat tips.

- Vertel dit aan vertrouwde personen die je vaak spreekt. Zij kunnen je helpen.
- De moeilijkste stap, namelijk het toepassen om je zelf door te laten zetten en misschien tegen je emotie als dat het geval is in te werken. Zo voel je je beter.
De reactie hangt af van de persoon, al denk ik dat het bij vertrouwde personen weinig problemen oplevert.

Als je dit met opzet doet, is dat vervelend. Probeer zo eerlijk mogelijk te zijn en je spelletjes die je doet om iets te bereiken zo eerlijk mogelijk te spelen. Zo bereik je ook het meest. Ga uit van je doel dat je wil behalen door alle waarheid eruit te gooien. Zo bereik je ze vaak. Bereik je ze niet, dan zit er niets anders op dan het te accepteren.

Het is trouwens ook gewoon een kwestie van doen. Durven, laat je twijfelen, waardoor ook de rede ontstaat om te liegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing