Hoe las ik een "rustpunt" in in mijn leven? - begin het te begeven onder de druk
Ik sta reeds jarenlang onder zware druk en begin het te begeven onder de druk. Ik moet rust vinden in mijn leven, maar hoe doe ik dat?
Eerst moeten vechten om mijn Zuid-Koreaanse vrouw aan een Belgisch paspoort te helpen. Daarna een nieuw leven, letterlijk vanaf 0€ opbouwen. Goeie (maar zeer stresserende) baan gevonden in de IT sfeer. Zoontje geboren, ongelofelijk klein dapper kereltje. Heeft zware voedselallergieën, een koekje kan hem al fataal worden. We leven voortdurend onder enorme stress wat zijn voeding betreft. Artsen kunnen ons niet vertellen wanneer "het" beter zal worden en of hij ooit iets meer dan rijst en groenten gaat mogen eten. Reeds een aantal keer op de spoeddienst beland met een bijna stikkend kind.
Ik ben de enige kostwinner en gelukkig verdien ik aardig zodat we er met z'n drietjes net kunnen van overleven (mijn vrouw krijgt geen enkele uitkering). Mijn zoontje krijgt alles wat hij nodig heeft. Maar verder is er geen cent over. De afgelopen 5 jaar zijn we twee keer een lang week-end op vakantie geweest, wat dan ook een hoop stress was omdat we op de bestemming eerst alle ziekenhuizen hadden geresearched en zo voorts...
Ik begin het te begeven onder de druk.
Ik weet dat de suggesties hier psychische hulp gaan zijn, maar dat is meteen al onmogelijk want hier in Vlaanderen mag je dat allemaal zelf betalen en die centen hebben we niet. Ik zal het dus op mijn eentje moeten redden maar hoe? Ik moet "rust" inden maar het lukt niet.
Lang verhaal, tsja...