Ik heb Asperger. Wat nu?
Ik ben getest voor ADD maar daar kwam uit dat ik het net niet had. Ze dachten meer aan Asperger, wat ook in mijn familie veel voorkomt (autisme). Ik word daar nu op getest maar via het UWV hebben ze het al bevestigd en bij het GGZ zei ze ook al dat ik daar al zowat van uit kan gaan. Nu word ik doorgestuurd naar het Autismecentrum voor verder onderzoek.
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb veel structuur nodig, maar als ik iets bijhoud, agenda, schema's of een dag besteding houd ik me daar nooit aan.
Wat mij ook opviel is dat vroeger begrijpend lezen, nu nog, heel slecht was en daardoor niet de gewenste niveau haalde als wat ik aan kon. Mijn IQ is 125 en EQ is ontzettend laag. Sociaal en emotioneel ben ik heel slecht. Ik snap mijn eigen emoties niet goed. Dan moet ik echt goed door denken.
Snel afgeleid, angst, niks afmaken/bij kunnen houden (huishouden), werk niet kunnen behouden (heb zon 15 baantjes gehad.
Ik ben zelf 19 jaar, woon op mezelf. Daardoor veel zelfstandigheid wat er op je af komt. Sinds toen ben ik naar de dokter gegaan omdat t in een klap niet goed ging.
En nu sta ik hier. Met waarschijnlijk Asperger. Ik kan dat accepteren, maar wil ik weten hoe ik er mee om moet gaan, trucjes, tips... Ik heb veel geprobeerd.
Wat kan ik het beste doen?
Ik denk zelf aan medicatie, boek bestellen erover voor mijn vriend (die het ook niet begrijpt, nu iets meer)
Toegevoegd na 7 minuten:
ik zie overal een patroon in. Zit veel dingen te tellen in mijn hoofd. Kan zo huilen, paniek in gesprek.
mijn werkgever (ik ben nog 16) geeft mij ook vaak dezelfde klusjes, ik weet hoe ik dat moet doen zorg dat iedereen alles duidelijk aan je zegt een aangeeft
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.