Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen, ik zie het niet meer zitten?

Dat is ook juist de reden waarom het elke dag zwaarder en zwaarder word. Het liefst ga ik nu ook uit huis, want de tijd van doorbijten heb ik gehad. Ik kan gewoon even niet meer. Het beste zou zijn als ik een tijdje uit huis woon.

Graag zou ik van jullie horen wat ik het beste kan doen.

Dankje!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben 17 jaar oud en sinds een jaar of 5/6 heb ik geen zin meer om iets te doen. Met mensen praten heeft geen zin en ruzie's thuis zijn niet te ontwijken. Ik heb er gewoon geen zin meer in, niet dat ik niet meer wil leven... Problemen op school zijn de hoofdzaak. Elke ochtend sta ik moeilijk op en denk ik er over na om na school te gaan. Uit eindelijk ga ik 99 van de 100 keer nog niet gewoon omdat ik het niet meer kan.

Dat is ook juist de reden waarom het elke dag zwaarder en zwaarder word. Het liefst ga ik nu ook uit huis, want de tijd van doorbijten heb ik gehad. Ik kan gewoon even niet meer. Het beste zou zijn als ik een tijdje uit huis woon.

Graag zou ik van jullie horen wat ik het beste kan doen.

Dankje!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens mij kun je maar één ding doen en dat is met spoed naar je huisarts en dit verhaal vertellen.

Je trekt het niet eens om naar school te gaan. 17 jaar is een verwarrende leeftijd die best ook stress kan geven maar de meeste 17 jarigen bruisen van de energie.

Ook jongeren kunnen last hebben van (angst) stoornissen of depressies. Ik zeg niet dat dit in jou geval zo is maar je huisarts is degene die je kan helpen te bepalen of er een lichamelijk of geestelijke oorzaak is voor hoe je je voelt.

Wat dacht je in hemelsnaam op te lossen met het huis uit gaan, kans is groot dat je dan ook tot niks komt, met als gevolg dat je nog slechter voor jezelf zorgt en ook niet leert hoe dat moet.

Zoek aub professionele hulp, je hoeft verder niemand te vertellen dat je die afspraak maakt.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn ook mogelinkheden om begeleid te wonen, dan krijg je ook hulp met veel dingen bv. Maar ik zou vooral kijken waar het ongelukkige gevoel vandaan komt, en van daaruit aan werken. Bij huisarts krijg je of doorverwijzing ggz en dus diagnose en vaak pillen die onderdrukken of je vraagt om verwijzing naar complementair therapeut die oorzaak aanpakt en niet aan symptoombestrijding doet. Jij hebt de regie en bent verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw problemen zijn persoonlijk en dus niet in zijn algemeenheid te beantwoorden.
Waarom heb je het moeilijk, waarom zijn er ruzies, waarom zie je het niet meer zitten. Dat zijn allemaal vragen die er toe doen om je problemen te kunnen oplossen.

Ik zou eens bellen of mailen met Sensoor.
http://www.sensoor.nl/
Daar zitten mensen die naar je luisteren en je advies op maat kunnen geven:
* Wanneer je ergens anoniem over wilt praten, luisteren wij. We denken met je mee, staan even naast je. Met tijd en aandacht voor jouw verhaal. Dag en nacht zijn wij bereikbaar voor een gesprek van mens tot mens: telefoon (0900 0767 5 ct. p/m), e-mail en dagdelen per chat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing