Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb dus ADHD, en het is de laatste tijd wel erger geworden, medicijnen ervoor slik ik niet, is dat misschien een optie, of een ADHD dieet ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Het RED-dieet is een eliminatiedieet wat een gunstig invloed schijnt te hebben op kinderen die de diagnose ADHD kregen opgeplakt. Bij twee derde van de kinderen met ADHD, die een zogenaamd sublimatiedieet volgen, treedt er namelijk aanzienlijke verbetering op in het gedrag. Dit kan reduceren van medicijngebruik tot gevolg hebben.
Nederlandse onderzoeksinstituten die willen meewerken aan een grootschalig onderzoek onder ADHD’ers, is overtuigd dat de uitkomsten van het onderzoek aanleiding zullen gaan vormen tot drastische gedragsverbetering en vermindering van medicatie om ADHD te bestrijden.
fremar
11 jaar geleden
Ja de medicijnen helpt wel. Daar wordt je juist rustiger van! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van suiker word word je drukker. Ik ken twee mensen die ADHD hebben en die eten allebei geen suiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
suiker en kleurstoffen schijnen een trigger te zijn voor adhd. Zal vervelend zijn maar probeer vooral whole foods te eten. dus dat betekent veel groente en fruit en zo min mogelijk eten met toevoegingen (E-nummers). Het is in het begin wel lastig maar je gaat er aan wennen. succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Medicijnen zijn niet voor iedereen een optie! ik ken mensen en die zijn er mee gestopt omdat ze er "hun persoonlijkheid" van verloren om maar lomp te zeggen, futloos, niet leuk etc. Dus proberen is oké maar het is niet voor iedereen een wondermiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing