Ik heb dus ADHD, en het is de laatste tijd wel erger geworden, medicijnen ervoor slik ik niet, is dat misschien een optie, of een ADHD dieet ofzo?
1.6K
1.6K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er in de afgelopen periode een (grote) verandering in je leven geweest (studie, relatie, werk, etc?) Ook dat kan gevolgen hebben op je lijf en leden. Wat je altijd kan doen is een afspraak maken met je huisarts en dingen bespreken, gewoon om de zaken helder te krijgen. Vast dat hij/zij goede tips en adviezen voor je heeft zonder je gelijk aan de medicatie te zetten, mocht je dat niet willen.
tinus1969
11 jaar geleden
Wie heeft de diagnose ADHD gesteld, en vindt diegene ook dat het erger is geworden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka Zal ik doen bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat kun je wel zeggen, ik bem het hele schooljaar van het kastje naar de muur gestuurd qua opleiding, dan weer intakegesprek op die school, dan weer op die school.
Toen weer even stage gehad drie weken proefperiode, en toen daar weggemoeten omdat mij werktempo te laag was, en ik werkte ook niet zorgvuldig genoeg, mijn inzet was opzich wel goed, maar ik had er helemaal geen zin in om stage te lopen, want van 08:30 uur tot 17:00 uur stagelopen op een kantoor, waar je verl op een stoel moey zitten, is voor mij omdat ik ADHD heb wel een beetje te lang natuurlijk, dus nu eindelijk een nieuwe stage hebben gevonden na ongevver 5maanden veel thuis zitten, want op school zit ook al niet meer.
Dat zal wel door een psychiater gebeurd zijn volgens mij, maar het is best lang geleden dat het vastgesteld is, dus degene die het vastgesteld heeft heb ik geen contact meer mee.
Heeft iemand nog tips voor mij om weer rustiger te worden, en is een ADHD dieet voor mij aan te raden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als adhd'er kan ik zeggen dat ik caffeine producten moet vermijden.
Vooral energie dranken e.d. Ook thee kan ik op reageren.
Ik probeer ze weinig mogelijk suikers en kleurstoffen binnen te krijgen. Maar dat schijnt sowieso niet best te zijn, waarschijnlijk reageren mensen met adhd er sterker op.
Sinds een half jaar ben ik begonnen met omega 3 en 6. Volgens onderzoeken kan dat ondersteuning bieden bij goed fuctioneren van de hersen. Ik kan nu wel zeggen dat de heftige, scherpe kanten er vanaf zijn. Daarnaast merk ik dat mijn lichaam er positief op reageert. Ik ga er dus zeker mee door.
Vooral energie dranken e.d. Ook thee kan ik op reageren.
Ik probeer ze weinig mogelijk suikers en kleurstoffen binnen te krijgen. Maar dat schijnt sowieso niet best te zijn, waarschijnlijk reageren mensen met adhd er sterker op.
Sinds een half jaar ben ik begonnen met omega 3 en 6. Volgens onderzoeken kan dat ondersteuning bieden bij goed fuctioneren van de hersen. Ik kan nu wel zeggen dat de heftige, scherpe kanten er vanaf zijn. Daarnaast merk ik dat mijn lichaam er positief op reageert. Ik ga er dus zeker mee door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik vooral druk wordt van cola, kleurstoffen, ik denk dat het bij mij niet zozeer thee is, energiedranken drink ik niet meer, maak je gebruik van een ADHD dieet of kijk je gewoon goed uit welk eten je nuttigt?
En kan je omega 3 en 6 gewoon bij de apotheek halen?
Ritsuka
11 jaar geleden
omega 3 en 6 heb je gewoon bij de drogist, of winkels als de tuinen.
Je kunt van die pilletjes nemen, of iets als chiazaad, daar zit het ook in.
Je kunt van die pilletjes nemen, of iets als chiazaad, daar zit het ook in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, maar is dat dan ook een soort ADHD medicijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow dat bedoel je die gebruik ik ook bij mij helpt het ook echt, ik krijg er alleen wel veel energie van, dus daarvan wordt ik nog hyperder, maar het helpt dus wel bij mij dus dat is fijn, helpt het bij jou ook goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow oke, ik snap het, en helpt het bij jou?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.