Wat kan ik zelf tegen mijn depressie doen?
Hi, ik heb nu al 4 jaar last van somberheid. Ik heb therapieën, psychiaters en opnames gehad maar niets heeft me geholpen. Ik sta nu al voor een langere tijd stil in mijn leven en ik wil 't zo niet langer. Ik heb een paar weken antidepressiva geslikt, maar ik ben met een privé reden gestopt. Ik snap sowieso het nut niet van die pillen, mij lijkt het beter om uit je depressie te stappen op je eigen kracht, zodat je weet wat je moet doen wanneer je nog eens zo'n periode meemaakt. Iedereen die weet van mn somberheid raden me die pillen aan maar ik vind het echt onzin.. dan slik je een paar jaar die pillen, je stopt, en je bent weer terug bij af. Nee ik geloof meer dat je moet zoeken waar je somberheid vandaan komt, maar dat is een lange weg die de meeste mensen niet willen begaan. (ik dus wel)
Maar om een 'lang' verhaal kort te houden, wat kan ik doen om het verdraagbaar te maken? Zijn er maybe mensen met ervaring?
Los van medicatie kunnen lichaamsbeweging en gezond eten je goeddoen.
Mijn tip zou zijn, ga een tijdje heel egoistisch zijn. Doe alleen dingen die jij leuk vind of altijd wilt proberen. Ga op ontdekkingstocht uit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.