Hoe kan ik als single van een burnout afgeraken?
Vorig jaar was redelijk heftig en druk zowel op het werk als privé. Ik ben in november uiteindelijk gecrasht en heb twee weken thuis gezeten met een burnout. Op het werk ben ik iemand met veel verantwoordelijkheidszin en ben loyaal tegenover mijn werkgever. Jammer genoeg heeft het in mijn nadeel gewerkt. Ik doe mijn werk nog steeds graag, heb superleuke collega's en kom goed overeen met mijn baas, en hoewel het niet meer zo druk is, zelfs relatief kalm, lukt het mij niet om me volledig in te zetten op het werk. Ik geraak 's morgens moeilijk uit bed (maar dat is altijd al het geval geweest :-) ), kom wel goedgezind aan op kantoor, maar heb dus moeite om mij te concentreren en zit meer op het internet dan ik mijn werk doe.
Zoals ik zei in mijn vraag ben ik dus single. Ik heb wel vrienden met wie ik regelmatig afspreek, ik ga 1 keer per week sporten, maar als ik alleen thuis ben voel ik me lui en kijk dan alleen naar tv of zit op mijn computer. Het is lastig om thuis te komen in een leeg appartement, koken, alleen eten en de afwas te doen. Ik heb mijn appartement anderhalf jaar geleden gekocht en zit met een zware afbetaling, wat mij soms ook kopzorgen geeft.
Heeft er iemand tips om terug fut te krijgen en de passie in het werk terug te vinden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.