hoe kan ik mezelf innerlijk onthaasten?
ik wind me de laatste tijd meer en meer op in "ineffeciëntie" van anderen en de "traagheid van de wereld". Bv. aan de kassa, als mensen eerst rustig alles inpakken, dan hun geld zoeken in slow motion, dan rustig centjes tellen. Of bedienden in een soepbar die rustig de servieten opvouwen terwijl dit onnodig is en de zaak helemaal vol wachtenden staat (die weinig tijd hebben tijdens hun lunchpauze). Ik vind ook dat bus, tram, trein... bijzonder traag rijden de laatste tijd en dat openbaar vervoer in België absoluut niet efficiënt geregeld is. Op straat wind ik me op in mensen die slenteren en blijven staan en in mijn weg staan...
Enzovoort. Ik kan nu natuurlijk een hele resem redenen bedenken waarom ik gelijk heb (en ik zal ook wel ergens een punt hebben...) alleen denk ik dat het vooral te maken heeft met mijn eigen innerlijke gehaastheid. Het lijkt alsof ik altijd efficiënt moet zijn en de dingen snel en goed moet afhandelen (dat kan ik ook als de beste, ik verzet op mijn job hierdoor tonnen werk op korte tijd). Maar eigenlijk zou ik liever inwendig eens wat onthaasten.
Ik doe al yoga (elke dag een half uurtje) maar ik heb de indruk dat het op dat vlak niet werkt hoewel het voor de rest wel goed doet.
Is er een manier om innerlijke eens wat geduldiger en ont-haaster te worden?
Toegevoegd na 1 minuut:
het opwinden in traagheid en inefficiëntie gebeurt trouwens ook op momenten dat ik me hoe genaamd niet moet haasten....