Huisarts wil geen verwijzing voor psychische hulp meer geven vanwege te complexe problemen en te veel hulp die niet werkte, mag dat?
Voor de meeste instellingen heb je een verwijzing nodig, maar wat nu als de huisarts dit niet meer wil geven?
Problematiek is te complex en ik had volgens hem al genoeg geprobeerd dat een nieuwe behandeling vast ook niet zou werken.
Soms is het verstandiger met iets te leren leven dan steeds opnieuw alles overhoop gooien met een behandeling. In dat geval zou je kunnen vragen om ondersteuning door bijvoorbeeld een sociaal-psychiatrisch verpleegkundige.
- voel je je nu minder happy als je zou willen zijn
- of ben je bang dat je verder wegzakt, in een crisis raakt en opgenomen moet worden?
Ik dacht dat je dan geen verwijzing nodig hebt?
Maar je zomaar weer wegsturen vind ik onbarmhartig, vooral omdat hij weet hoeveel ellendigs je allemaal al in je leven hebt meegemaakt. Je merkt nu dat je vastloopt. Je problematiek is ernstig genoeg om hiervoor ondersteuning te vragen. Het is de plicht van de huisarts hierbij te helpen.
Hoe hij jouw hulpvraag oplost, is zijn probleem. Doet hij dit niet (voldoende), dan kun je een second opinion van een andere huisarts vragen of van huisarts wisselen. Veel sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.