Als het kind in je op zoek is naar troost en geborgenheid, komt dat dan voort uit dingen die je niet verwerkt hebt in je jeugd?
Of kan het voortkomen uit het feit dat je bijvoorbeeld moeite hebt met het ouder worden en het loslaten van de kind-rol?
Ik ben altijd erg beschermd opgevoed en moet sinds 3,5 jaar mijn vader missen met wie ik erg close was. Bij hem kon ik altijd het kind zijn dat ik wilde zijn ondanks mijn leeftijd. Zo hoefde ik niet ouder te worden en niet los te laten. Maar nu ik ouder word merk ik dat ik veel "toegesproken"word door de gevoelens die ik als kind had. Roep om troost, hulp, geborgenheid, maar ook gezag, advies en begeleiding.
Ik vraag me tevens af hoe het komt dat ik daar uitgerekend nu mee te maken krijg?
Toegevoegd na 7 minuten:
Daarnaast heb ik nu heel erg te maken met een soort van innerlijke stem, alsof mijn vader via mij spreekt. Ik weet de juiste woorden wel te vinden waar ik mezelf mee zou kunnen troosten. Ik voel bij wijze van spreken de veilige armen van mijn vader om me heen. Ik vind het alleen eng er aan toe te geven, want het is toch een vorm van je heel kwetsbaar opstellen, als je zo diep in jezelf kijkt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.