Heb ik een psychische aandoening of ben ik simpelweg heel onzeker?
Beste mensen,
Ik heb zelf een en ander geprobeerd op te zoeken maar kan er niks over vinden. Ik word tijdens een gesprek met zowel bekende als onbekende nerveus, niet op mijn gemak, als ze mij iets laten zien, bijv. een foto dan is mijn reactie 9 van de 10 keer niet oprecht omdat ik me dan gewoon veel te nerveus voel tot op een punt dat ik soms niet kan lachen omdat ik anders tril lippen krijg. Soms ben ik zelfs bang als ze mij bijv een foto laten zien. Of als ze zeggen. Ik ga je iets grappigs vertellen dan voel ik een bepaalde druk. Het hangt trouwens af van hoe ik me voel want soms heb ik er totaal geen last van. Maar 8 van de 10 keer wel. En met name bij bekende mensen voel ik me ongemakkelijk. Het is echt heel gek. Mensen waar ik drie jaar mee werk, voel ik me tot de dag van vandaag nog niet helemaal op mijn gemak bij (tijdens een 1 op 1 gesprek). Ik heb hier al 4 jaar last van. Het begon allemaal op mijn 16e.
Toegevoegd na 2 minuten:
Ps: Ik ervaar dit ook met familieleden. En dat weerhoud mij ook om naar familiefeestjes te gaan of familiebijeenkomsten bij te wonen.
Ga hiermee naar de huisarts, laat je doorverwijzen en praat daar over je problemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.