Wat kan ik doen tegen angst in eigen huis al sinds ik me kan heugen?
Hoi,
Ik ben een man van 21 jaar en sinds ik mij kan heugen ben ik bang in mijn eigen huis waar ik altijd al heb gewoond. Ik heb een oudere broer en zus die inmiddels het ouderlijk huis al hebben verlaten. Sinds dat ik me kan herinneren heb ik angsten. Vroeger bleef me moeder altijd bij me totdat ik in slaap zou vallen. Elke nacht werd ik plots wakker en besefte ik dat ze weer terug in haar eigen slaapkamer lag, elke nacht begon ik te gillen en ging mijn vader in mijn bed slapen en ik bij mijn moeder en dit ging zo ongeveer 4 jaar lang door (als het niet langer was). Ik durf (nu nog steeds niet) alleen op zolder te komen, of als mijn ouders boven slapen alleen beneden te zijn. Als ikme alleen thuis ben bevind ik me altijd op de begane grond in de woonkamer. Vroeger heb ik ook bij een psycholoog gelopen, ik durfde namelijk ook niet alleen naar de wc. Ik heb altijd sterk het idee gehad dat er 'geesten o.i.d.' in het huis zijn. Ik kan mijn angsten niet plaatsen En sinds kort blijft altijd het badkamerlicht aan en als ik me onveilig voel houd ik mijn televisie aan met het geluid zachtjes. In andermans huizen heb ik weliswaar hetzelfde, maar als ik in mijn eentje in de nacht over straat moet is er niets aan de hand, nooit niet geweest ook.
Weet iemand misschien wat ik hiermee aan moet?
Alvast bedankt.
Op een avond hoorde ik, samen met mijn 2 huisgenoten, een aantal voetstappen op de zolder. We keken elkaar aan en ik merkte droog op 'hey, daar heb je de vorige bewoners!', en realiseerde me dat ik er niet in het minst angstig van werd. Of dit geesten waren weet ik niet, maar het kon me verder ook niet zo veel schelen. Moraal van mijn verhaal: maak jezelf los van die "geestenwereld".
Accepteer dat ze er misschien wel zijn, maar overtuig jezelf ervan dat jíj daar niets mee te maken hebt. Zij hebben geen invloed op jouw wereld en jij hebt geen invloed op die van hun. Dus ook geen rituelen om geesten af te schrikken, dit versterkt enkel je gevoel dat deze twee werelden invloed op elkaar zouden kunnen uitoefenen.
Jezelf gewoon vertellen 'geesten bestaan niet' is makkelijk gezegd, maar je angst zit zo diep dat dat niet zal werken. Beter kun je proberen tot een resultaat te komen waar je kunt denken 'geesten bestaan misschien, so what?". ...en ga er in de eerste plaats inderdaad maar vanuit dat de ervaring die je beschrijft een inslaaphallucinatie was. Heeeel heel heel veel sterkte ermee!
Ik was denk ik een jaar of 15/16, had mij dus bedacht dat als geesten al bestaan zij mij niet lastig zouden vallen. Wanneer ik b.v. in bed lag en geluiden hoorde (krakende trap ofzo) dan zei ik tegen mezelf: "O, dat is vast een geest, die toen toch niks."
Op die manier gaf ik een positieve draai aan mijn angst, en door te concluderen dat het dan toch wel een geest was maar dat dat niet erg was kon ik me er bij neerleggen, en niet constant me liggen afvragen waarom de trap nou zo kraakte. ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen.
Bovendien heeft ieder mens een geleidegeest. Die beschermt jou wel. Wat je zou kunnen proberen is een cirkel van wit licht om je heen te creëren. Zo'n cirkel schijnt de negatieve energie tegen te houden. Verder, als je persé contact met een paragnost op wilt nemen, zou ik je aanraden iemand te zoeken via de beroepenorganisatie van paragnosten.
Die bestaat nl. Ik ben de naam vergeten maar via internet kom je daar wel achter..
Zelf heb ik ooit de Klikgids aangeschaft. Daar staan ook namen en adressen in van alternatieve genezers en paragnosten. Ik weet niet of die gids nog bestaat.
Je kunt op deze manier geen 100% zekerheid krijgen dat je een betrouwbaar iemand kiest maar de kans is wel veel groter dan wanneer je iemand uit bijv. de krant kiest. Vraag vooraf wel naar de kosten want die kunnen hoog zijn.
Zijn hun ideeën slechter dan de jouwe?
Hebben zij het fout en heb jij het goed?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.