Hoe zit het met de chronische depressie van mijn vriend (26)?
Mijn vriend (26) heeft sinds een aantal jaar de diagnose chronische depressie. Dit zou komen door een stofje wat vanaf zijn geboorte al niet aangemaakt wordt en alleen antidepressiva zou maar helpen.(???) Van elke antidepressiva die voorgeschreven wordt krijgt hij naast de relatief 'normale' bijwerkingen ook de meest vreemde bijwerkingen afhankelijk van het soort antidepressiva (hallucinaties, extreem achterdochtig, agressief, waanbeelden) waardoor weer een ander voorgeschreven wordt. De dosering maakt hierbij geen enkel verschil. Aan het hele verhaal heb ik zo mijn vraagtekens. Weet iemand hoe dit allemaal zit??
Maar hij moet weg bij die dokter , die is alleen maar aan het gissen met medicatie.,
Hij moet een dokter hebben die gericht onderzoek gaat doen.
Griffonia extract. Staat bekend als hoge (5HTP), de directe voorloper van serotonine. Kijk maar eens op :
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/95216-waarom-wordt-serotonine-het-gelukshormoon-genoemd.html Hun eindconclusie luidt :
Daar serotonine een Gelukshormoon wordt genoemd, is deze in eerste instantie iets heel bijzonders voor neerslachtige, depressieve, en zelfs zwaar gestresseerde personen. Zo kunnen deze weer gauw het licht zien aan het uiteinde van de tunnel. Serotonine is werkelijk een wondermiddel, en vooral bij het streven naar het menselijk geluk, dat soms toch zo moeilijk is te vinden. En dat waarschijnlijk aan de basis ligt van een lang en gelukkig leven?! Met deze aanwinst kan immers iedereen voor zichzelf uitzoeken wat er nodig is om gezond en gelukkig te zijn.
Maar, zoals je leest is het niet bij ieder even duidelijk. Bij hen wordt er (te) weinig serotonine aangemaakt en zal op een andere manier aangevuld moeten worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.