Wat moet ik doen met mijn obsessie/onzekerheid?
Ik heb een obsessie/verslaving met situps doen. Ik ben namelijk heel erg onzeker en ik heb best wel faalangst. Als ik op school iets gevraagd heb aan de docent, of als ik niet tevreden ben met mijn cijfer (ookal is het een 9) voel ik me heel erg schuldig en ben ik bang dat ze mij raar vinden of dat ik altijd faal in alles. Ik ik word dan altijd heel erg boos op mezelf, van danhad ik maar beter moeten leren. Als ik thuis ben reageer ik dat af door situps te doen. Soms zijn het er maar 10-20 per dag, maar soms doe ik er wel 100 (en soms ook meer) omdat ik me dan pas weer een beetje fijn voel. Ook als ik me schuldig voel en ik kan geen situps doen dan word ik heel erg gestressed. Ik weet niet wat ik anders zou moeten doen om mijn onzekerheid af te reageren. Ik vind het heel erg om onzeker te Zijn en zo kan ik het een beetje verminderen. Wat moet ik doen? Ik durf het niet tegen mijn ouders of mentrix te vertellen want ik ben bang dat ze me uitlachen. Want mijn moeder doet er altijd een beetje lacherig over als ik begin over onzekerheid. en mijn mentrix ben ik bang dat ze mij gaat uitlachen of niet serieus neemt. Tegen het vertrouwings persoon op school zou ik het wel durven vertellen want ik heb diegene als mentrix gehad maar ik ben bang dat ze mij gaan uitlachen en dat ze mij een aansteller vind.
Sorry voor mijn lange verhaal maar ik zit er best wel mee en ik weet ook dat dit niet goed is.
Toegevoegd na 20 minuten:
Het is trouwens niet omdat ik wil afvallen, het is puur omdat ik me schuldig voel.
Hij ziet vaker dit soort gevallen
Gewoon gaan!!!
Dan ga je straks andere dingen doen omdat je je slecht voelt, en kost het steeds meer tijd of je doet jezelf echt schade aan.
En in het leven is het soms zo, dat je je heel kwetsbaar op moet stellen om de hulp te krijgen die je nodig hebt.
Daarvoor een + van mij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.